Avatar billede Newbee1 Novice
23. november 2011 - 14:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Krydstabulerings forespørgsel

Hej

Jeg har lavet en krydtabulerings forespørgesel, der bygger på en alm. forespørgesel.

I den alm. forespørgsel har jeg sat kriterier:

>=[From Time(hh:mm Husk semikolon)] And <=[To Time (hh:mm Husk semikolon)]

Dette for at få data fra et specifikt tidsrum.

Krydstabulering forespørgslen vil ikke acceptere at jeg bruger dette kriterie

Miccrosoft Jet-databasemotoren genkender ikke [From Time(hh:mm Husk semikolon)]som et gyldigt felt navn.

Den alm forespørgsel brugen data fra en tabel og en anden forespørgsel.

Er der nogen der kan gennemskue hvad jeg gør forkert.

MVH

Tony
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2011 - 19:13 #1
Det ville også overraske mig om sql indeholdt en 'from .. to' operator da 'from' ordet bruges i andre sammenhænge.
De to ord skal bare droppes, hvis jeg har forstået spørgsmålet rigtigt.
>= 16:30 and <= 18:00

eller måske - du må selv teste:

>= #16:30# and <= #18:00#
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2011 - 19:20 #2
rettelse:
felt >= #16:30# and felt <= #18:00#
Avatar billede fdata Forsker
23. november 2011 - 21:45 #3
Måske du skulle prøve at erstatte mellemrummene med underscore og droppe paranteser og kolon. Hvis det virker, kan du jo prøve at genopbygge udtrykket trinvist indtil du ser, hvor det er det går galt. Det er formodentlig kolon'erne der er problemet.
Avatar billede Newbee1 Novice
24. november 2011 - 08:19 #4
Hej

Tak for jeres svar.

Den kriterier jeg har lavet:

>=[From Time(hh:mm Husk semikolon)] And <=[To Time (hh:mm Husk semikolon)]

Virker perfekt i en alm forespørgsel, først når jeg bruger en krydsforspørgsel, går det galt.

Lige meget hvad jeg skriver så virker det ikke.
Hvis jeg laver kriterier i andre felter, så er der ingen problemmer.

Så der må være en speciel måde at lave kriterier for tid, i en krydsforespørgsel ??

MVH

Tony
Avatar billede Newbee1 Novice
24. november 2011 - 12:05 #5
Hej

Problem løst ved at lave en tabeloprettelsesforspørgsel, oven på krydsforespørgelsen, og derefter samle de 2 tabeler med an alm forespørgelse med den nævnte kriterier.

Tak for jeres tid

MVH

Tony