Avatar billede CTH82 Nybegynder
22. november 2011 - 12:21 Der er 1 kommentar

Kan ikke sende til bestemt modtager.

Hej, har benyttet denne hjemmeside noget tid, som "inaktiv" bruger, men nu har jeg fået et problem, som jeg ikke umiddelbart kan finde svaret på.

Vi anvender en Exchange 2003 server som håndterer mails for ca. 15 brugere.

Alt fungerer umiddelbart som det skal, men i den seneste tid har vi oplevet problemer når vi har sendt til én bestemt email adresse i Schweiz. Hver gang der bliver sendt til vedkommende, modtager vi følgende svar retur:

Der opstod problemer med SMTP-kommunikationen med modtagerens e-mail-server. Kontakt systemadministratoren.
            <xxxxxxxx.dk #5.5.0 smtp;550 No RDNS entry for 80.163.xxx.xxx>

Hvad kan dette skyldes, der er ikke problemer med at at modtage mails fra vedkommende.

På forhånd tak for hjælpen

Casper
Avatar billede juleulven Nybegynder
23. november 2011 - 09:37 #1
hvordan er jeres exchange smtp opsat? sender den med DNS setup eller relayer igennem pasmtp.tele.dk?

har i statisk IP eller fast tildelt ip ?
disse ting kan sagtens have indflydelse på jeres "performance" ...

og jeg taler af erfaring fra mit eget ansættelsessted... vi er nemlig hostet af nordicweb på en fast tildelt IP og vi får jævnligt 5.5.0 errors...

og det løses ved, at rette SMTP til DNS-lookup og det kan man KUN med en statisk IP ...