Avatar billede trine_uldall Nybegynder
22. november 2011 - 10:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af hostfil til osx 10.68

Jeg har et problem, jeg ikke kan knække.

Min kunde har en hjemmeside, der pt kører på egen gratisDNS. Vi skal flytte sidens indhold over i en wordpress løsning.

Deres domæne peger selvfølgelig på den eksisterende side, og fordi de har den anden DNS kan vi kun få adgang til den nye wordpress installation (som i123 har præinstalleret) hvis vi går via hostfilen og indsætter det nyt IP-nummer der.

Men vi kan ikke finde host filen. Det virker ikke som om der er nogen? Vi kunne finde etc-mappen, men ingen hostfil. Hvordan laver man en fra bunden?

Vi er på herrens mark og jeg HÅBER, der er nogen, der kan hjælpe os videre?

Hilsen Trine
Avatar billede jokkejensen Novice
22. november 2011 - 10:44 #1
mappen /etc/ er i windows, i osx skal du gennem /Applications/Utilities/NetInfo Manager.

Er det i windows eller osx du har problemer ?

Bemærk at filen bare hedder hosts i etc mappen, den har ikke en endelse som .txt, og vises derfor ikke gennem "open" i notepad uden man vælger alle filer (og desuden har admin rettigheder)

/J
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
22. november 2011 - 10:48 #2
Vi har faktisk lige fundet den. Det er min mac, men jeg har ikke admin rettigheder? Det forstår jeg ikke. Hvordan gør man det?
Avatar billede jokkejensen Novice
22. november 2011 - 10:54 #3
Der er en udførlig guide til at gøre det her:
http://decoding.wordpress.com/2009/04/06/how-to-edit-the-hosts-file-in-mac-os-x-leopard/

Promtper den dig ikke for kodeord når du forsøger at gemme ?

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
22. november 2011 - 10:55 #4
men er det ikke lettere gennem : http://support.apple.com/kb/TA27291
Avatar billede KHHP Juniormester
22. november 2011 - 11:19 #5
Prøv at åbne et nyt Finder-vindue, og tryk CMD(Apple-knap)+G, og skriv /private/etc. Nu er du i etc-mappen, her skal du finde en fil der hedder hosts, uden nogen extension, så som .plist, .txt osv., du skal dog være logget ind som root hvis du skal kunne redigere filen. Du skal dog stadig, når root kontoen er aktiveret, trække hosts ud på skrivebordet, redigere med textedit, og trække den tilbage igen. Husk at deaktivere root kontoen bagefter.
Du får lige et link til hvordan du aktiverer/deaktiverer din root konto: http://hints.macworld.com/article.php?story=20090909081659323
Siden er på engelsk, men fremgangsmåden er den samme, jeg sidder desværre ikke ved min Mac, så jeg kan ikke give dig instruktionerne på dansk lige pt., men jeg vender tilbage så snart jeg kommer hjem og har adgang til den, med mindre du har fundet ud af det.
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
22. november 2011 - 11:58 #6
Tak for hjælpen, vi har faktisk fixet det, men du må gerne få point som tak for hjælpen :-) - skriv "svar".
Hilsen Trine
www.media-now.dk
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
04. januar 2012 - 11:34 #7
lukker...