Avatar billede mr_nice_kill Nybegynder
22. november 2011 - 07:40 Der er 1 kommentar

Trækker et 54g Netværkskort et helt 300n Netværk ned i hastighed?

Hej jer alle,

Ja undskyld mit nok så dumme spørgsmpl, men jeg er kun praktikant.

Jeg har fået til opgave at optimere et netværk på en skole, her taler vi om et trådløst netværk.
Skolen råder over (i det område der skal optimeres) findes der to D-link N Routere, samt to G routere.
jeg har før læst at sådan et netværk tilpasser sig altid den laveste nævner, der findes i dette netværk (altså max hastighed på 54Mbit/s)

Nu mit spørgsmål::::
Stemmer det at uanset om jeg så sætter 10 n routere op på skolen, og eleverne har blandede adaptere f.eks. 54g og 300n, så vil nettet tilpasse sig de 54g 802.11g ?????

Det er meget vigtigt da der står en del penge på spil...
Avatar billede kimwright Nybegynder
22. november 2011 - 08:38 #1
Burde været lige meget om clienter kører både n og g. problemet med at hastigheden retter sig til det langsomme "g" er hvis du kun har én router med én radio, hvis en router kun har én radio kan den jo kun sende på en frekvens (så vil den vælge G, så alle kan komme på) men når der er flere routere/AP's skulle dette være uden betydning. Så vidt jeg har forstået.