Avatar billede para7 Nybegynder
20. november 2011 - 18:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slå margin meddelelse fra ved udskrift

Jeg har lavet et dokument, der ofte skal udskrives ved præsentation af et dokument for kunder. Dokumentet har jeg lavet uden margener, så hver gang jeg udskriver det kommer fejlmeddelelsen fra Word 2003:
"Margenerne er uden for udskriftsområdet...."
Er der nogen hacks til at få den meddelelse slået fra? Kan ikke finde nogen indstillinger til at slå skiltet fra.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. november 2011 - 18:22 #1
Avatar billede para7 Nybegynder
20. november 2011 - 19:40 #2
Det lyder da lovende. Har bare ikke kunnet finde en hjælp til hvordan jeg installerer makroen fx ved Word starup. Jeg har fx ikke nogen Normal.dot ved søgning.
"
A global template is either an add-in, (that is, a template stored in Word's Startup directory), or the Normal.dot template. It is "global" in the sense that its macros; toolbar; keyboard and menu customisations; and AutoText entries are available in any document, regardless of what template that document is attached to.
"
Avatar billede vejmand Juniormester
20. november 2011 - 21:02 #3
Avatar billede para7 Nybegynder
21. november 2011 - 11:39 #4
OK og tak. Det førte mig da frem til at det er en makro, jeg skal have installeret. Og jeg vil åbne et nyt spm om det.
Avatar billede para7 Nybegynder
21. november 2011 - 11:40 #5
Beklager vejmand. Jeg oprettede et svar og troede dit svar var bibeholdt, så vi kunne dele.
Avatar billede perhol Seniormester
21. november 2011 - 11:44 #6
Der burde befinde sig en normal.dot i denne mappe
C:\Users\Dit Brugernavn\AppData\Roaming\Microsoft\Skabeloner

Muligvis hedder slutmappen Templates.

Det er jo ikke sikkert at du vil have den nødvendige makro til rådighed i alle dokumenter, i så fald skal den bare sættes ind i det dokument der har problemet.

I det link vejmand gav dig i #1 er der 2 makroer, den første vil undertrykke advarslen og printe ud uden at du ser den normale Print-dialog.

Den anden vil undertrykke advarslen men stadig vise print-dialogen.
Det vil sige at du stadig har mulighed for at indstille hvilken printer du vil bruge, hvilke sider du vil printe, antal kopier osv.

Du åbner dit dokument og trykker på Alt+F11 og dobbeltklikker på "ThisDocument" så der vises en blank makro-side, kopierer den foretrukne makro fra linket og sætter den ind i makro-siden.

Herefter kan du kalde makroen hver gang du vil printe i stedet for den måde du normalt åbner print-dialogen på.
Avatar billede para7 Nybegynder
21. november 2011 - 11:47 #7
(PS: vejmand, tog fejl, du havde ikke oprettet noget svar)
Avatar billede para7 Nybegynder
21. november 2011 - 12:04 #8
Hej perhol
Det ser jo rigtigt ud. Normal.dot indeholder i forvejen en del makros, som er installeret af noget software.
Men selvom jeg sætter koden ind enten i top eller bund af filen og gemmer og lukker, sker der intet. Margin dialogen kommer stadig.
skriv lige svar for point i mit nye spm: http://www.eksperten.dk/spm/951728

Sub Print_ShowNoMarginsWarning_ShowPrintDialog()
    Dim bPrintBackgroud As Boolean

    'Save current setting of background printing
    bPrintBackgroud = Options.PrintBackground
    Options.PrintBackground = False

    'Turn off DisplayAlerts
    Application.DisplayAlerts = wdAlertsNone

    Dialogs(wdDialogFilePrint).Show

    'Turn on DisplayAlerts again
    Application.DisplayAlerts = wdAlertsAll

    'Set original background printing setting
    Options.PrintBackground = bPrintBackgroud
End Sub
Avatar billede para7 Nybegynder
21. november 2011 - 12:10 #9
Fortsætter i mit nye spm: http://www.eksperten.dk/ (...)