Avatar billede lone_a_p Praktikant
14. november 2011 - 17:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Annoncevækst

Kære eksperter,

Jeg er blevet tilbudt hjælp til vækst af annonceindtægt.

Jeg har selv svært ved at vækste denne - jeg har ikke rigtig prøvet, men samtidig ved jeg heller ikke helt, hvad jeg skal gøre.

Hvad mener I om et sådan tilbud? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Og hvilken procentsats af væksten vil være rimeligt, at han aflønnes med?

Mvh Lone
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2011 - 18:32 #1
drop det - der er fusentastere nok i det område.
Du kan evt lave en aftale - se på dette års omsætning - og (hvis I indgår samarbejde) næste års omsætning.
Er der en forskel (positiv) kan der gives fx 10% - er forskellen negativ, så skal klaphatten betale den tabte omsætning.
Hvis sælgeren tror på sine evner, så er der jo intet at miste for ham - men jeg har endnu ikke mødt en sælger, der vil lave den kontrakt.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
14. november 2011 - 19:15 #2
Tak for input - jeg hører gerne fra flere herinde :)
Avatar billede danco Nybegynder
14. november 2011 - 22:36 #3
Nu er det jo svært, for ikke at sige umuligt, at vurdere hvilken effekt det har haft for dig og din virksomhed.

Så du kunne jo starte med at lave noget målbart for netop hans indsats. Nu kan man jo ikke sige at en eventuel øget indtjening næste år KUN skyldes hans indsats, der kan være mange andre faktorer.

Så mit bedste råd ville nok være at holde dig langt væk fra det. Som jeg ser på det har du 95% chance for tabe på det.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
28. juni 2012 - 21:53 #4
Ja, jeg vil også nærmest sige, at det var fup desværre :(