Avatar billede Simsendk Nybegynder
12. november 2011 - 21:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP / Wordpress / simplemap

Hej Alle,

Jeg sidder med det problem at jeg har oprettet en wordpress blog. I denne blog skal jeg på forsiden have et google kort. Jeg har valgt at bruge simplemap plugin'et. Med dette plugin skal man blot skrive [simplemap] i en post eller side, så kommer kortet frem. Det virker FINT!

Problemet er, at jeg vil gerne have kortet som en del af forsiden. (home.php) i stedet for noget andet. Jeg troede så at jeg bare kunne smide [simplemap] ind i koden der hvor jeg ville have mit kort. Men den duer ikke, det medfører blot at der så står [simplemap] på den side der kommer frem.

Hvordan får jeg det til at virke!? Jeg håber der er et klogt hovede der kan hjælpe mig...

Mange hilsner,
Simon
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
12. november 2011 - 22:31 #1
Hej Simon.

Du kan desværre ikke benytte dit plugin her. Du vil være nødt til at inkludere API'en helt fra bunden. Dette er dog ikke det mest komplicerede.

Heldigvis for dig, så har Google en samling tutorials på området.

http://code.google.com/intl/da/apis/maps/index.html

Hvilken en af dem, du skal bruge, kan jeg ikke fortælle dig på nuværende tidspunkt, da det afhænger af hvad du skal bruge det til. Dog vil jeg umiddelbart tro, at du skal tage et kig på deres JavaScript tutorial.

Håber det hjælper dig videre. :)
Avatar billede Simsendk Nybegynder
12. november 2011 - 22:36 #2
Shit... :-/ hehe, kan man så også få hentet pins (altså markører til kortet) fra en database når man bare benytter en helt almindelig google api?
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
12. november 2011 - 22:51 #3
Ja, det kan du sagtens. Der skal lidt programmering til, men det er stadigvæk ikke fordi det er specielt kompliceret.

Du kan tage et kig på deres Geocoding API.

http://code.google.com/intl/da/apis/maps/documentation/geocoding/

Har så også lige set, at dit plugin også kan bruges som widget. Nu er det ikke fordi jeg er WordPress ekspert, men hvis du definerer et widget område på din forside, skulle du jo gerne kunne bruge dit plugin her. Så måske er alt håb ikke ude alligevel.

Men der må vi nok hellere få en anden på banen der ved lidt mere om WordPress. ;)
Avatar billede Simsendk Nybegynder
12. november 2011 - 23:02 #4
alright, thanks.... Jeg prøver mig frem...
Avatar billede Simsendk Nybegynder
12. november 2011 - 23:04 #5
UPS jeg gav mig point. Hvordan f... virker det her... jeg kunne kun sætte hakker ud for mit eget navn :)
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
12. november 2011 - 23:51 #6
Du beholder dem bare. ;)