Avatar billede Newbee1 Novice
12. november 2011 - 07:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Import XML via makro

Hej

Jeg har et access program der importere en CSV fil via "tranferetext" (Import Delimted )

Hvordan får jeg en marko til at importere automatisk fra en XML ?

MVH

Tony
Avatar billede terry Ekspert
12. november 2011 - 09:38 #1
Avatar billede Newbee1 Novice
12. november 2011 - 12:06 #2
Hi Teery

Tak for dit svar.

Jeg er ikke den store VBA kender.

Kan det ikke lade sig gøre med en almindelig makro, og vælge tranferetext ?

MVH

Tony
Avatar billede terry Ekspert
12. november 2011 - 12:51 #3
Well I am no expert at macro's in Access, I prefer doing things VBA.
An idea would be to import the xml using teh import wizard at at some stage you can save the import steps.

Then you can make a macro which runs the import specifaction you have just made. (RunSavedImportExport)
Avatar billede Newbee1 Novice
13. november 2011 - 06:58 #4
Hi Terry

I dont think access 2003 support saving import action ?
(We use access 2003 on work)

Regards

Tony
Avatar billede Newbee1 Novice
13. november 2011 - 07:04 #5
Hi Terry

Do you have a suggestion to a vba code import a XML file ?

Test.xml  to a table named test.xml

Regards

Tony
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2011 - 11:35 #6
I'm working with Access 2010 but have a Virtuak PC with 2003 on so I'll take a look later today if thats OK?
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2011 - 11:36 #7
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2011 - 17:07 #8
The link I gave 11:36 works fine, this is similar. Place a button on a form and in the On click event use this

Application.ImportXML "c:\test\test.xml", acAppendData
Avatar billede Newbee1 Novice
14. november 2011 - 09:01 #9
Hi Terry

Working perfect.

Thank You

One question more ....

The xml file contains more that one table, can the vba control
so only one table are imported ?

Regards

Tony
Avatar billede terry Ekspert
14. november 2011 - 22:03 #10
Hi
Not sure if its possibkle using the ImportXML method.

Is the any reason why they shouldnt be in multiple tables? You can maybe make a query to JOIN the tables
Avatar billede Newbee1 Novice
15. november 2011 - 09:12 #11
Hi Terry

It is not a big problem.

The XML file contains 5 tables, and i only need to work with one of them, so it is only to keep the DB clean.

Tks for you help again

Regards

Tony