Avatar billede DannyMalvang Nybegynder
11. november 2011 - 11:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2010/exchange 2010: regler på Journaling postkasse

Hej Eksperter

Forhistorie:
Vi har haft nogle arkiv løsninger før i tiden på vores Exchange Server men de har været dyre og ikke særligt brugervenlig eller effektive

Derfor valgte jeg en lowtech gratis løsning
Jeg lavede en Journaling postkasse på Exchange serveren hvor der ender en kopi af alle mails. Så har vi en PC (Virtuel i dette tilfælde) som kører Outlook hele tiden med et reglesæt der flytter indkomne mails til externe PST filer så de ikke fylder på serveren.

Mit problem er dette. Jeg har en PST fil der hedder 2011 hvor jeg selvfølgelig gerne vil have alt mail fra 2011 sorteret ned i, tilsvarende har jeg en 2012 til næste år.

Min regel er følgende:
Alle Mailes der modtages
Tjek om de er imellem dato: 01-01-2011 og 31-12-2011
Flyt til Mappe i PST fil

Det skulle være rimelig ligetil.

Det der sker er desværre at ikke alle mails bliver flyttet det er som om Outlook ikke kan følge med. Kører jeg reglen manuelt er der ingen problemer.

Hvis jeg fjerne Dato betingelsen fungere det upåklageligt men pointen var jo at den ved årskiftet selv skulle begynde at flytte til 2012 PST filen med en tilsvarende regel bare for 2012.

Er der nogen der har nogen forslag til hvad der foregår?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
14. november 2011 - 10:42 #1
En måde at gøre det på, er at du i Outlook vælger Filer > Kontoindstillinger > Klik på "Skift Mappe". Det laver en lokal pst-fil, som mails bliver leveret i. Så får du flyttet alt fra serveren automatisk uden brug af regler.
Du skal så være helt sikker på hvor din PST-fil ligger og sørge for en backup af den, da du jo ikke har mails liggende på Exchange serveren mere.

Hvis dette kan bruges kommer der et svar, men da det jo er en anden måde at løse det på, har jeg bare læavet en kommentar.
Avatar billede DannyMalvang Nybegynder
25. november 2011 - 09:10 #2
Ja men det løser ikke problematikken i datoindelingen. Jeg vil stadig gerne kunne lave regler for de næste 3 år og så bare lade den stå og passe sig selv
Avatar billede DannyMalvang Nybegynder
09. maj 2012 - 09:01 #3
Desværre er der åbenbart ikke nogen der har et svar, jeg har nedlagt serveren da det skabte flere problemer end det hjalp

/Danny