Avatar billede ngr Praktikant
10. november 2011 - 11:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eksport fra word til excel

Jeg har et word dokument på en snes linier.
Hver linie starter med en tekst, så en tabulering, og så et tal.
Jeg vil gerne have tallene lagt sammen, og går ud fra som en selvfølge, at jeg kan flytte det hele over i excel. Men det kommer til at stå hulter til bulter, hvis jeg bruge copypaste.
Kan det gøres på en anden og bedre måde?
Mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2011 - 11:36 #1
I word selv
marker linjer, og vælg Indsæt/tabel/konverter tekst til tabel
stil dig i sidste felt i sidste linje, og tryk på <tab>, så kommer der en ekstra tom linje i tabellen - ryk cursor til den linjes sidste felt, og vælg Layout/data/formel og vælg sum(above)
Avatar billede ngr Praktikant
10. november 2011 - 12:02 #2
Jeg har ikke noget, der hedder tabel i indsæt...
Har Office 2003
10. november 2011 - 12:25 #3
I 2003-versionen skal du starte med at marekere hele den tekst, du vil ind i en tabel.

Herefter vælges Tabel->Indsæt->Tabel

Tekst og tal burde herefter placere sig i hver sin celle pga. tab-stoppene.

Tilføj en række under sidste række, og i cellen under tallene vælger du:
Tabel->Formel...
=SUM(ABOVE)
Avatar billede ngr Praktikant
29. november 2011 - 21:05 #4
erikjuul --> Det hjalp, tak skal du have.
Har du et svar til points?
Mvh
01. december 2011 - 09:38 #5
OK!