Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 09:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søgning i opslagsfelt

Hej. Jeg har eksempelvis en kundetabel og en postnummertabel. Jeg vil i kundetabellen have et opslagsfelt hvor jeg finder postnummer i postnummertabellen, men søgningen skal ske via bynavn. Således vil jeg gerne kunne taste "Vi" hvorefter alle postnumre og bynavne dukker op for byer der starter med "Vi". Som jeg kan lave det, søges der kun via selve postnummeret. HJÆLP!!!
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 10:42 #1
Jeg har et eksempel paa www.parodux.com som du kan "vende om". Lige nu indtaster du postnr og faar bynavn!~)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 10:44 #2
..hov det er vel egentlig ogsaa det du selv har eller hvad?~)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 11:41 #3
Jeg har måske formuleret mig dårligt, men jeg har lavet et opslagsfelt i en tabel. Nå jeg begynder at skrive et bynavn skal jeg få nogle valgmuligheder (postnr og bynavn), og når jeg vælger den ønskede værdi, skal systemet indsætte postnummeret - håber det er til at forstå :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 13:53 #4
har du kigget paa mit eksempel?~)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 14:04 #5
Snakker vist forbi hinanden
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 14:13 #6
Tak for point!~)

..men fandt du en loesning?~)