Avatar billede tobrukDk Novice
09. november 2011 - 21:23 Der er 1 løsning

Mysql Spørgsmål & hjælp til mysql database opsætning :)

hej

sidder og tænke på om man kan gør sådan at man laver en table i mysql databasen og så er der 2 sider men f.eks index skal hente noget tekst, og side 2 hedder ; infomation så hvis jeg lave en mysql table som så sådan her ud :

http://localhostr.com/files/UO5BYLB/capture.png

<?php
  //eksempel hvor html skrives om til php:
                $query = "SELECT * FROM web146-a-piwik-1"; //Opbygger  forespørgsels streng
            $result = mysql_query($query); //Forespørgslen fortages i databasen
              $row = mysql_fetch_assoc($result); //Henter resultatet ned på siden
            echo "blabla og lidt html";?>

Vil den her kun for adgang til database eller hvad skal jeg gøre??

<?php

  mysql_connect("localhost","root","");
    mysql_select_db("infomation");

    $query="SELECT *,DATE_FORMAT(dato,'%d. %M %Y kl. %l:%i') AS nydato FROM kontakt";
    $result=mysql_query($query) or die(mysql_error());
    while($row=mysql_fetch_assoc($result))
    {
        echo $row["nydato"];
    }
  ?>

Det er som sagt første sådan rigtigt gang jeg laver mysql database selv så vil gerne for noget ud af det her ! :D

Håber at Billeder kan hjælp dig lidt da. :)

Håber dog også at du har fået lidt infomation omkring det eller må du lige ret det hvis det er ?

Men Vil dog også gerne vide om man kan det som jeg skrive i start af samtalen :)

Husk jeg er ordblind lidt..

lidt infomation her;
http://localhostr.com/files/waGe4kj/capture.png

http://localhostr.com/files/KmGUcZ9/capture.png
Avatar billede tobrukDk Novice
10. november 2011 - 17:23 #1
har lukket den her samtale!. da jeg selv har klart problem selv D: