Avatar billede lisc Juniormester
08. november 2011 - 13:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linjeskift ved indtastning i notatfelt i formular

Hej.
Jeg har lavet en formulat i Access hvor jeg bla. har et notat felt. Der vil jeg gerne kunne lave linjeskift i teksten ved brug af enter, men som det er nu, så gør enter blot at man hopper videre til næste indtastningsfelt som hvis man havde brugt tab.

Hvordan kan jeg få enter til at virke som linjeskift?

:0)
Lisbeth
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. november 2011 - 13:30 #1
Der er en property på din control på formen der hedder 'Enter key behavior' på engelsk. Den bestemmer hvad der sker.
Avatar billede Ialocin Novice
08. november 2011 - 13:32 #2
Hej lisc

Hvad sker der, hvis du højreklikker på notatfeltet i designniveau, vælger properties og klikker i egenskaben "Enter Key Behavior" ... Her kan du vælge "Default" eller "New Line In Field"

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede lisc Juniormester
08. november 2011 - 13:51 #3
Jamen, det er jo lige det der skal til.
Tusind tak for hurtigt svar!!
:0)
Lisbeth
Avatar billede lisc Juniormester
08. november 2011 - 13:53 #4
P.s. Nikolai - dit svar var dejligt let at forstå, men Hugo var lige lidt hurtigere så jeg må nok give ham point. Sorry :0)
Avatar billede Ialocin Novice
08. november 2011 - 13:59 #5
Hej Lisbeth

Helt i orden ... godt du kom videre :o)

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. november 2011 - 12:35 #6
Tak for point.....