Avatar billede Mathias- Nybegynder
07. november 2011 - 17:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Internetside variable felter

Hej

Er det muligt at have en internetside hvor der er nogle felter.
Når man udfylder disse felter, så skal det gemmes på internetsiden, så alle kan se det.

eksempel: Jeg skiver "4" i et felt og opdaterer siden.
Nu skulle jeg fra en hvilken som helst computer kunne se dette "4"tal.

Jeg skal bruge det til at nogen skal indtaste data, hvorefter jeg hente disse data ned i mit excelark.
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2011 - 18:04 #1
Ja, selvfølgelig er det muligt - det er jo blandt andet det der sker her på Eksperten når du stiller spørgsmål. Det kræver bare adgang til en serverside-teknologi, fx PHP eller ASP.NET, og et sted at gemme data, fx en database eller XML.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
07. november 2011 - 18:10 #2
Super!

jeg har et domæne.
Jeg har kun arbejdet med HTML og meget lidt php.

Hvis det nu skulle virker meget simpelt. Lad os sige, at der er én boks man kan skrive I, hvordan ville det så se ud?

Jeg vil lave siden på http://www.kostberegner.dk/eksempel.???

Jeg formoder at jeg skal skrive en kode og uploade den til overstående side.

Så skal den gemme data, hvor skal den gøre det? :)
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2011 - 18:21 #3
Jeg er ikke selv til PHP, men hvis du tager et kig på fx disse artikler http://phpartikler.dk/ eller nogle af dem her på Eksperten er jeg sikker på at du kan komme et godt stykke - jeg tvivler i hvert fald på at du får nogle til at lave det for dig, så er det nok lettere at få lidt hjælp når du går i stå.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
07. november 2011 - 18:31 #4
Hvis man har sat sig ind i det, kan det da ikke være svært at lave?

Der skal bare være ét felt.
Dette felt skal man skrive data i, så den gemmer dataen.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
07. november 2011 - 18:31 #5
gerne en "gem" knap. der skal hverken være login, eller noget :)
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2011 - 20:10 #6
det er heller ikke svært at bygge et hus hvis man har sat sig ind i det - men derfor får du næppe nogen til det uden en modydelse.

Anyway - det er ikke op til mig, det kan jo være der er andre der keder sig og alternativt har du fået værktøjerne til at kunne løse det selv.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
07. november 2011 - 20:32 #7
Jeg skal løse opgaven på 2 dage, så jeg finder en anden løsning.
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2011 - 21:21 #8
jeg glæder mig til at se hvad du finder frem til.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
07. november 2011 - 21:45 #9
Jeg har lavet det hele i excel :)
Avatar billede Mathias- Nybegynder
07. november 2011 - 21:46 #10
excelarkene ligger på en server, så de kan snakke sammen med hinanden ..
Avatar billede Mathias- Nybegynder
07. november 2011 - 21:46 #11
lukker