Avatar billede androidfan Nybegynder
06. november 2011 - 10:18 Der er 6 kommentarer

Android app udvikling

Hej alle :)

Jeg er ude efter at komme i gang med at udvikle applikationer til Android.

Har installeret Eclipse og dertil fulgt en tutorial til at installere alle de andre små pakker osv.  Syntes dog ikke rigtigt om denne måde, der er for mange små ting der skal konfigureres, installeret, opdateres osv.  Det endte så med at gå galt, men også hastigheden til at teste appéne af med, er bare alt for langsom.  Jeg har ikke tiden til at kode alt i Java direkte fra bunden af, det må gerne være lidt hurtigere, evt med et framework af objekter eller noget i den stil.

Er der nogle af jer som kender noget til en mere simpel tilgang til dette?

Mit mål er at udvikle lidt spil, evt. små apps tekst, input, osv.

Håber at nogle har et godt bud. :)
Avatar billede danco Nybegynder
06. november 2011 - 16:36 #1
Android emulatoren er bare generelt langsom. Det er ihvertfald min erfaring med den.
Generelt er det jo svært at komme op med et generelt framework til apps. Det afhænger jo i sagens natur af hvad du konkret har behov for, hvordan det skal fungerer osv.
Avatar billede androidfan Nybegynder
07. november 2011 - 10:26 #2
Hej Danco,

Jeg kan kode i C, lidt Java, PHP, kender til udvikling af spil, men vil godt i gang med apps til android.

Har set disse såkaldte programmet kan kan købe med indbygget framework, hvor man koder i direkte noget ala C.  Dog har jeg ikke hørt meget omtale om disse, så jeg går udfra at disse er alternativer.

Men som sagt søger jeg et miljø som er nemt at have med at gøre, uden at man skal igennem Eclipse møllen, jeg synes det er en del for meget.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 22:56 #3
Jeg vil mene den bedste måde at komme igang med Android udvikling er med eclipse og Android SDK. Og jeg er enig med dig i at det er besværligt at komme igang.
Emulatoren er rigtig længe om at starte op (med iPhone simulatoren går det hurtigere, men det er fordi Android emulatoren emulerer telefonen). Når den først er op at køre, tager det ikke så lang tid at genstarte en applikation, og det er endnu hurtige at teste direkte på en Android telefon du har tilsluttet computeren, hvis du synes det går for langsomt.
Avatar billede androidfan Nybegynder
08. november 2011 - 11:22 #4
Hej tolamaps,

Det virker som om at dette er hvad jeg bliver nød til.

Jeg har set at der findes nogle frameworks man kan benytte, engines som tilbyder en masse kode allerede.  Det kan jo ikke betale sig at opfinde hjulet hver gang.

Nogle råd til evt. frameworks, engines osv m.m guides?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2011 - 19:52 #5
Mobile Developer's Guide To The Galaxy giver et meget godt overblik om diverse ting indenfor mobil udvikling:
http://www.enough.de/products/mobile-developers-guide/

Mht. frameworks, så kommer det an på hvad slags apps du vil lave og om de kan spare dig for noget tid i udviklingen. Der findes f.eks. frameworks hvor du kan udvikle til både iPhone og Android med den samme kode, men jeg tror ikke de er modne nok. Det bedste resultat får du ved at udvikle til hver af dem med de respektive udviklingsmiljøer. Men guiden nævner nogle forskellige frameworks du evt. kan kigge nærmere på, og google dig lidt frem til hvad andre har af erfaringer med dem.
Avatar billede androidfan Nybegynder
24. februar 2012 - 19:55 #6
Undskyld, jeg havde glemt dette.  Angiv venligst nogle svar :)