Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
05. november 2011 - 19:26 Der er 30 kommentarer

Hjælp til USB-minijackstik

Hej
Jeg ville høre om man kan få:
Et stik som man sider i et USB-stik hvor der er en ledning på men et minijack stik på.
Eller en USB-adapter med minijack stik
Eller noget i den stil.

Håber i kan hjælpe mig.

Ole Olesen.
05. november 2011 - 19:49 #1
... til brug for hvad ???
Avatar billede chalde Seniormester
05. november 2011 - 20:29 #2
USB han -> minijack hun?
Hvis ja, så er det bare et lydkort.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2011 - 20:31 #3
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
05. november 2011 - 21:02 #4
Jeg har et lille anlæg, med en usb indgang, hvad er så best at bruge?
Kan et lydkort også bruges?
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
05. november 2011 - 21:26 #5
ja det er USB han -> minijack hun (eller minijack han med ledning)
Avatar billede chalde Seniormester
05. november 2011 - 21:40 #6
Hvad er det præcis du ønsker at kunne?
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
05. november 2011 - 22:25 #7
En han USB-adapter til minijack hun eller minijack han med ledning mellem USB og minijack
Men det skal bruges til et anlæg(hjemmebiosystem) med USB indgang, så skal det bare være noget der virker til anlægget.
Avatar billede chalde Seniormester
05. november 2011 - 22:34 #8
Hvad skal effekten af enheden du ønsker være?
Skal der lyd ud af anlægget? Ind i? Føres videre til noget andet? Og hvorfor?
Det du ønsker giver ingen mening lige nu (for mig i hvert fald) uden du skriver hvad den ønskede effekt skal være af den enhed du søger.
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
05. november 2011 - 23:07 #9
Jeg ønsker at få lyd fra en pc til anlægget, men anlægget har kun USB indgang.
Jeg kunne også godt tænke at få lyd fra fjernsyn til anlægget, bruger HDMI til at se ting fra anlægget til fjernsynet, men kan ikke få lyden fra fjernsynet til anlægget igemmen HDMI.
Hvad skal jeg så bruge for at få lyd til anlægget fra pc, og fra fjernsyn.

Håber det blev for klaret bedre nu:D
05. november 2011 - 23:19 #10
KUN hvis der er en ANALOG AUDIO indgang på anlægget!!!
Avatar billede chalde Seniormester
05. november 2011 - 23:20 #11
#9 Meget bedre :)
Umiddelbart tror jeg ikke der findes en løsning til det via USB, idet usbindgangen med al sandsynlighed blot er til usbnøgler og lignende, og den blot kan læse filer fra den.
Har dit anlæg virkelig kun USB indgang? Ingen phono?
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
05. november 2011 - 23:26 #12
Forbindelsestype:
1 x USB ( 4-PIN USB, type A )
1 x HDMI-udgang ( 19-pin HDMI, type A )
1 x SCART ( 21-PIN SCART )
1 x SPDIF-indgang ( TOS-tilslutning )
Det er det som den har, er der måske andre muligheder eller noget for tilslutning?
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
05. november 2011 - 23:27 #13
05. november 2011 - 23:32 #14
Du kunne evt. bruge AUDIO delen i SCART stikket ???
05. november 2011 - 23:34 #15
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
05. november 2011 - 23:36 #16
Har prøvet at bruge scart stik, men kunne ikke få lyd til anlægget, hvordan skal man bruge det?
Og hvordan kan jeg så tilslutte en pc??
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
05. november 2011 - 23:41 #17
www.av-connection.dk/?PGr=139&ML=411

Den skal sættes i anlægget ikke?
05. november 2011 - 23:42 #18
Ref #17 - Nemlig!!! Så må du lige forsøge med den der omskifter til der er 'gevinst' ...
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
05. november 2011 - 23:47 #19
Hvilke kabler skal der fra omskifteren til fjernsynet, og hvilke fra en pc?
Det er en sorte runde falde med huler på omskifteren jeg ikke ved hvad der skal bruges?
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
05. november 2011 - 23:55 #20
Jeg mener det sorte og gule?
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
06. november 2011 - 00:25 #21
Hej igen.
Det ville være rart vis du ville fortælle mig, om alle den slags kabler jeg skal bruge for at kunne bruge fjernsynets lyd på mit anlæg eller for at kunne bruge en pc.

Er du sikker på at anlægget kan modtage lyd igennem scan-adapteren?
06. november 2011 - 10:06 #22
Rød -> Right Audio
Hvid -> Left Audio
Gul -> Video (skal så ikke bruges her)

Så hvis du på den PC har AudioOut (JackStik), så er det bare at bruge det ...

www.av-connection.dk/?PGr=78&ML=935
06. november 2011 - 10:07 #23
Jeg kan ikke rigtig gennemskue om din www.fcomputer.dk/tv-hifi/sony/davdz340-dvd-5.1ch-4sat-1000w/ 's SCART stik er en UDGANG eller INDGANG ???
Kan du vælge SCART som INPUT mulighed ???
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
06. november 2011 - 10:24 #24
Hej jeg ikke selv finde ud af om man kan bruge det som indgang...
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
06. november 2011 - 20:50 #25
Hej har prøvet med det der scart stik som du viste, men uden held, og kan den ikke få den til at bruge det som ind gang.
Måske kan du hjælpe igen efter at have set dette:
http://www.sony.dk/product/hcs-surround-kit---dvd-player/dav-dz340

Har også læst om det her stik:
1 x SPDIF-indgang ( TOS-tilslutning )
Det skulle kunne bruges som input.
Men ved ikke helt om hvordan det skal bruges..

Men der skulle også være andre muligheder for tilslutninger. Men kan ikke få lyden igennem HDMI vis man ser tv.

Det ville være fedt vis du ville hjælpe mig, det kunne være det her kunne hjælpe dig lidt
ftp://ftp.vaio-link.com/pub/manuals/consumer/4262748111_DK.PDF
Håber du vil hjælpe mig så jeg kan bruge mit anlægge sammen med tv eller pc:D:D
06. november 2011 - 23:00 #26
HDMI er 100% digitalt!
SPDIF er optisk digitalt!

Og du har ANALOG lyd ...

Kan i skrivende stund ikke komme igennem til
ftp://ftp.vaio-link.com/pub/manuals/consumer/4262748111_DK.PDF
06. november 2011 - 23:14 #27
Du fortsætter vist her -> www.eksperten.dk/spm/950763#reply_7862777 ???
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
07. november 2011 - 07:08 #28
Jeg har også prøvet med HDMI men kan ikke få lyden fra tv'et sendt til anlægget via HDMI, SCART eller det SCART-stik som du viste....
Hvad skal jeg gøre??
file:///C:/Users/Ole/Desktop/4262748111_DK.pdf
Avatar billede oleolesen55 Nybegynder
07. november 2011 - 07:09 #29
07. november 2011 - 16:33 #30