Avatar billede 6800SiMoNsEn Nybegynder
05. november 2011 - 13:54 Der er 9 kommentarer

Problem Med Strømforsyning

Hej Hjælp!

jeg har et problem med min strømforsyning i min computer. på en eller anden måde. så bliver min strømforsyning ved med at køre op og ned helle tiden. det lyder lidt ligesom om at den går ud og så køre den op igen på en eller anden måde?? det er lidt svært at forklare hvad den gør?

der sidder en 630 watt strømforsyning i nu og har kørt med den i 2 år nu og der har ikke været noget som helst i vejen før nu? har godt nok fået sat en ny grafikkort i for nogle måneder siden? men det kan vel ikke være det der gør det? er lidt nevøs for at min computer den brænder sammen eller sådan noget når den siger den lyd der en gang imellem det er også galt når jeg går ind i fix battlefield 3? så lyder det som om at min strømforsyning den køre ned og så op igen og så går spillet i stå midt i det helle? syns det er vildt mærkeligt?

håber der nogen der kan hjælpe her inde :)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2011 - 14:20 #1
det er nok kun ventilationen/blæseren, der arbejder på den måde.
Der skal støves af, så luft kan passere frit i maskinen - du skal ikke åbne selve strømforsyningen.
Luk helt for strøm (fjern ledning) - åben maskinen - blokér for blæsere så de ikke kommer til at piske rundt - rens/støvsug forsigtig - fjern blæser-blokeringer - luk maskinen, tilslut strøm, test.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2011 - 14:55 #2
Det grafik kort du har sat i er det en opgradering (bedre kort) end det gamle?
Skal gøre opmærksom på at de nye kort idag mange gange alene vi have mindst 450 watt alene.
Og er strømforsyningen ikke en stabil strømstærk model går det galt.
Hvad hedder din forsyning? Energon?
Avatar billede 6800SiMoNsEn Nybegynder
05. november 2011 - 18:20 #3
lige til claes57 støv kan det ikke være lige pt fordi der jeg fik sat mit nye grafikkort i der blev min maskine renset for støv ude ved forhandleren.

220661 jeg mener at min strømforsyning den hedder noname? og ja den nye grafikkort jeg fik sat i er noget bedre end den gamle den der sidder i nu er en Geforce GTX 560ti jeg fik af vide ude ved den forhandler hvor jeg købte mit grafikkort at jeg lige så og vel godt kunne bevare min gamle strømforsyning. men efter jeg har fået sat den nye grafikkort i så er min strømforsyning bare blevet mærkelig? og nu jeg ikke selv sådan en der har rart meget styr på computer dele :/
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2011 - 19:08 #4
Og netop dit nye grafik kort kræver som minimum 500 watt power supply til systemet.
http://www.geforce.com/Hardware/GPUs/geforce-gtx-560ti/specifications
Og er den noname forsyning ikke stabil yder den sikkert ikke de 500 watt selvom der står 630 på den.
Avatar billede 6800SiMoNsEn Nybegynder
05. november 2011 - 19:22 #5
ja det kan jeg se :/ .. hvis jeg nu skulle ud og have en ny strømforsyning hvor stor ville du så tro jeg skulle have? 800 watt? eller måske 850 watt? og kan du måske anbefale en rigtig god strømforsyning? :- )
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2011 - 19:47 #6
Nu er jeg ikke lige den der er vant til at sammensætte hardware. Og de oplysninger jeg har kommet med her er jo noget jeg har fundet på nettet.
Jeg har dog her på Eksperten set tråde hvor de anbefaler Corsair strømforsyninger, så det er desværre kun det bud  jeg kan komme med. Forskellen på En Corsair og en noname er at Corsair lever op til det de skriver.
Prøver lige at finde disse tråde.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2011 - 19:59 #7
Mener at huske at den ene var en 750 watt model.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2011 - 20:05 #8
Nå den var nu kun 650 Watt den som blev anbefalet. Men modeller der er både 750 mere findes også i Corsair.
Men kvalitet koster.
http://www.eksperten.dk/spm/944167
Avatar billede 6800SiMoNsEn Nybegynder
06. november 2011 - 16:40 #9
ok jeg kigger på det ;) og tak for hjælpen.