Avatar billede Dynamixs Nybegynder
02. november 2011 - 11:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Video Streaming

Hej

Jeg har en video grabber(Pinnacle 340e) hvor jeg bruger composite indgangen til at grabbe noget video. Jeg vil gerne se noget video live fra et kamera jeg har sat til.

Jeg har prøvet en del, men de eneste to jeg har fået til at virke er nogle demo'er hvor fuld versionen koster penge:

-Video Capture SDK
-TVideoGrabber Video SDK
Her får jeg billede igennem, men da det er en demo er der reklamer og de slukker efter noget tid.

Jeg har også prøvet dem her, men kan ikke få noget billede igennem med dem:

-DSPack 2.3
-Delphi Twain
-puma_video_capture

Jeg har ikke behøv for at kunne optage video eller billeder, skal kun se live billede og uden lyd.
I DSPack er der et eksempel som hedder VideoCap, som jeg tror kan det jeg skal, men der er bare sort skærm.

Er der nogle som har et eksempel jeg kan prøve eller ved om der er en setting jeg har glemt?

Eller en helt anden package/komponent med eksempel?
02. november 2011 - 16:27 #1
Hej ,

Kan du kontakte mig på snestrup2000@yahoo.dk på onsdag i næste uge. Jeg skal rejse om ca. 2 1/2 time og er væk til tirsdag i næste uge. Jeg har noget kode, som du måske kan bruge....

Kristian
Avatar billede Dynamixs Nybegynder
03. november 2011 - 09:52 #2
Hej

Ok tak. Jeg har sendt dig en mail. Håber der er nogle andre der kan byde ind inden da?
Avatar billede kroning Nybegynder
03. november 2011 - 17:30 #3
Jeg bruger TVideoCapture v.1.15
http://www.torry.net/authorsmore.php?id=2477

den er vist kun lavet til Delphi 6 men den virker fint på min Delphi 7, om den virker på nyere versioner af Delphi ved jeg ikke.
Avatar billede Dynamixs Nybegynder
04. november 2011 - 08:15 #4
Den har jeg også haft hentet kan jeg se, prøver den lige igen så.
Avatar billede Dynamixs Nybegynder
04. november 2011 - 09:46 #5
Hmm der startede jeg med at få denne fejl:
[Error] DirectDraw.pas(173): Type 'IDirectDrawSurface' needs finalization - not allowed in variant record

Det løste jeg så ved at omdøbe IDirectDrawSurface til Pointer:
http://edn.embarcadero.com/article/10365

Så manglede jeg nogle Rxlibs som jeg hentede her:

http://www.torry.net/quicksearchd.php?String=rxlib&Title=Yes
(RxLib 2.75 D7 v.2.75)

Dem håber jeg jeg har fået lagt ind nu, men nu brokker den sig over: [Fatal Error] MainForm.pas(7): File not found: 'Placemnt.dcu'

Når jeg prøver at køre den demo dscap som følger med i "TVideoCapture v.1.15".

Jeg prøver videre, men du ved vel ikke hvad jeg gør galt?
Avatar billede kroning Nybegynder
04. november 2011 - 21:32 #6
Jeg får samme fejl i dscap demoen, måske er det derfor jeg engang lavede min egen test program.
Jeg har lige testede den i min Delphi 7 og der virker den fint, kan hentes her:
www.kroning.dk/Project1.zip
Avatar billede kroning Nybegynder
04. november 2011 - 21:37 #7
Du skal muligvis lige slette ini filen da den er sat op til mit web cam
Avatar billede Dynamixs Nybegynder
07. november 2011 - 09:51 #8
Mange tak, det ser super ud. Jeg kan dog ikke få det til at virke på den ene video grabber jeg har(som er den jeg helst vil bruge)

Der er både TV tuner, composite og S-video input.
Ved du om jeg kan ændre hvilken input jeg bruger?
Avatar billede kroning Nybegynder
07. november 2011 - 10:09 #9
Nej det ved jeg ikke, har ikke rodet ret meget med det da det uden videre virkede med de forskellige webcams jeg skulle bruge det med.
Avatar billede Dynamixs Nybegynder
21. november 2011 - 09:47 #10
Hej

I må gerne begge smide et svar.

snestrup2000 får dog de fleste point da han har hjulpet mig meget igennem via email og bla kommet med dette link jeg har brugt meget:

http://101.lv/learn/delphi/

Håber ikke det er imod reglerne?
Avatar billede kroning Nybegynder
21. november 2011 - 10:51 #11
Bare giv alle points til snestrup2000.
Avatar billede Dynamixs Nybegynder
25. november 2011 - 10:27 #12
Smid du bare et svar, han svarer ikke på min mail.
Hvis han føler sig snydt opretter jeg et spørgsmål med point til ham :-)
Avatar billede kroning Nybegynder
25. november 2011 - 10:36 #13
ok, Svar
25. november 2011 - 17:16 #14
HEJ Alle,

Jeg samler ikke på point i det hele taget (og er faktisk tilfreds med at se at mine løsninger // løsningsforslag kan bruges/ bliver anvendt / eller giver anledning til nye bedre løsninger eller løsningsforslag:

(Den hollandske filosof Baruch Spinoza (24.11.1632  -- 21.02.1677) formulerede følgende (forkortet):

Du har en tese, jeg har en anti-tese, sammen finder vi syntesen , som så vil være en ny tese ....)

Jeg regner med I ser samenhængen.

KR
25. november 2011 - 17:18 #15
PS:

Forøvrigt er det første gang jeg ser hele problemet, idet min mailbox (yahoo - det hønsemøg (ville have brugt et stærkere ord, men det er vel ikke tilladt ..) ..

KR