Avatar billede Ennisup Nybegynder
31. oktober 2011 - 13:34 Der er 8 kommentarer

Kan ikke komme på nettet på trods af den siger jeg er på.

God dag.

For nylig gik min computer i stykker, så jeg var nød til at skifte til en ældre model. En HP Cpmpaq nx9420. Men her for nylig har jeg ikke kunne komme på nettet. Computeren meddeler, at jeg er på nettet, og at forbindelsen er god, men når jeg loader en side kommer fejlen: Fejl 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Serverens DNS-adresse kunne ikke bestemmes.

Først var problemet, at jeg slet ikke kunne connecte til routeren, men efter jeg indtastede mit info jeg fandt  under /kør cmd ipconfig /all ind i internetprotokollen (TCP/IP) lykkedes det mig at oprette forbindelse, men som sagt kan jeg ikke loade sider eller lignende. Jeg har efterhånden prøvet alt. Nogen der har prøvet det samme og har en løsning på dette?

Tak på forhånd.
Nicklas.
Avatar billede jokkejensen Novice
31. oktober 2011 - 13:40 #1
hvad skriver den i en command promt under dns for

"ipconfig /all" ?

Hvad giver

"tracert eksperten.dk" dig?

/J
Avatar billede Ennisup Nybegynder
31. oktober 2011 - 13:52 #2
Den siger følgende:

Windows IP-konfiguration

Værtsnavn..........................:bruger-2f64532b
Primær DNS-suffiks.................:
Nodetype...........................:Hybrid
IP-routing aktiveret...............:Nej
WINS-proxy aktiveret...............:Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse

Medietilstand......................:Mediet afbrudt
Beskrivelse.......................:Broadcom NetXtreme Gigabit
Ethernet
Fysisk adresse.....................:00-16-D4-BD-6D-04

Ethernet-netværkskort Trådløse forbindelser:
Forbindelsesspecifik DNS suffiks...:
Beskrivelse........................:Intel<R> PRO/wireless 3945A
BG Network connection
Fysisk adresse.....................: 00-19-D2-BF-EC-80
Dhcp akriveret.....................:Nej
IP-adresse.........................:169.254.201.185
Undernetmaske......................: 255.255.0.0
Standardgateway....................: 223.255.255.255
DNS-servere........................:8.8.8.8
                                    8.8.4.4

Jeg kører forresten windows XP
Avatar billede jokkejensen Novice
31. oktober 2011 - 13:59 #3
Prøv lige at fjerne google's DNS og se om du kan få DNS fra roteren i stedet, jeg tror det er det der halter lidt :/.. dog kan du altid skifte tilbage til Google's dns servere senere, men lige for at troubleshooooote :)

Altså fjern 8.8.8.8 og 8.8.4.4 fra DNS og hent automatisk fra router.

brug "ipconfig /flushdns" for at "tømme" windows's cache på dns.

/J
Avatar billede Ennisup Nybegynder
31. oktober 2011 - 14:11 #4
Jeg kan da ikke hente dns server adressen automatisk uden også at hente IP-adressen automatisk, kan jeg?
Avatar billede jokkejensen Novice
31. oktober 2011 - 14:25 #5
Narj det er nok ikke sikkert, men kan du ikke lige tage DHCP fra routeren og bagefter indstille det.

IP-adresse.........................:169.254.201.185

Er det en ip adresse du har skrevet ?

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
31. oktober 2011 - 14:25 #6
altså sætte alt til at hente automatisk.
Avatar billede Ennisup Nybegynder
31. oktober 2011 - 14:28 #7
Hvis jeg sætter alt til at hente automatisk så siger den "Begrænset eller ingen forbindelse". Det var derfor jeg indtastede min ipconfig data, hvilket resulterede i at den oprettede forbindelse til nettet, men jeg kunne stadig ikke bruge nettet, altså som i loade sider, logge på msn, internet spil etc.
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. oktober 2011 - 16:36 #8
Den  IP adresse som du har tastet ind kan ikke bruges til noget, det er en APIPA adresse. Som er en DHCP failover mekanisme..

Hvilket udstyr er din computer tilsluttet. Hvilken router har du?, kom med noget mere information.