Avatar billede Bvw Nybegynder
30. oktober 2011 - 16:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stort problem med brevfleting word 2010

Hej,

Jeg har flettet breve med .xlsx som datakilde. Cellerne i excel indeholder meget tekst. ca. 5 sætninger.

Når jeg har flettet brevene bliver ikke alle sætninger vist i Word. Kun halvdelen!!

Har I erfaring med dette problem og har en af jer en løsning, så at alle sætninger bliver i Excel?

Mvh.

Bart
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. oktober 2011 - 17:40 #1
Dine tekster bliver givetvis skåret af til præcis 255 tegn.

Prøv at se "Word: Problems with Excel data sources" her:
http://tips.pjmsn.me.uk/t0003.htm
Prøv først anvisningen under pkt. 2, Change the way Word gets your data to "DDE"

Der er en anvisning på, hvordan du ændrer en indstilling vedr. "confirm conversion". Anvsiningen er skrevet til Word 2003 og tidligere versioner. I Word 2010 finder du den pågældende indstilling her: File > Options > Advanced > gruppen General > Confirm file format conversion at open (i dansk version: Filer > Indstillinger > Avanceret > Bekræft konvertering af filformat ved åbning).

Jeg har lige prøvet det af i et dokument, hvor jeg fremkaldte problemet med de 255 tegn. Ovennævnte fremgangsmåde løste problemet.
Avatar billede Bvw Nybegynder
30. oktober 2011 - 19:04 #2
Genialt! Det virker.

Mange tak!

mvh.

Bart
Avatar billede Bvw Nybegynder
30. oktober 2011 - 19:05 #3
Hvordan kan jeg give dig point?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. oktober 2011 - 23:06 #4
Velbekomme. Det var godt, at du fik det til at virke. Dette er lavet som et svar. Du kan acceptere dette (og afvise det, du selv har lavet som svar).