30. oktober 2011 - 08:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PayPal

Jeg er ifærd med at udvikle et Joomla15 component der skal kunne behandle lån.  (Det er for en forening, der vil formidle mikrolån til  initiativrige, men økonomisk fattige, personer.)  Foreningen har valgt PayPal som betalingsmåde.  I mit udviklingsarbejde skæver jeg til bestånde components til at behandle gaveydelser, men en væsentlig forskel på gaveydelser og lån er, at lån skal betales tilbage.  Jeg søger (betalt) hjælp til interfacen med paypal, som følger:

1.  Når långiveren fra Joomla componenten kommer på paypal siden får kunden et valg mellem at åbne sin bestående paypal konto eller betale uden konto fra sit kreditkort eller bankkonto.  Jeg ser ikke nogen mulighed for, at kunden kan vælge at etablere en konto og så betale fra den.

2.  Jeg er klar over, at modtageren af en paypal betaling indenfor kort tid kan returnere beløbet, for eksempel i tilfælde af fejl ved den leverede vare.  Men ved tilbagebetaling af lån kan jeg ikke løbe an på den service.  For det første drejer det sig ikke om undtagelsesvise fejlleveringer, men om at alle betalinger skal betales tilbage og at 'varen' var tilfredsstillende.  For det andet kan tilbagebetalingsperioden være et år eller længere, og tilbagebetaling skal kunne foretages i rater.  Så tilbetaling af et lån er, hvad paypal angår, en ny betaling.  Jeg skal have fundet ud af, hvis långiveren betalte et beløb til foreningen uden at bruge en paypal konto, om foreningen så kan foretage en sådan ny betaling til långiveren.

3.  Når paypal returnerer bekræftelse til Joomla componenten, at betalingen er sket, skal jeg have paypal til samtidig at returnere en række oplysninger, herunder den email adresse långiveren brugte til at foretage betalingen.  Jeg er klar over, at foreningen på sin paypal konto kan se den email adresse, men jeg vil gerne have den bevaret i en database tabel til brug til tilbagebetalingen.

4.  Jeg søger hjælp til at få de rigtige meddelelser sendt til långiverne (på dansk eller engelsk afhængig af den sprog version af componentet långiveren bruger) og til foreningen.

Jeg har tidligere bragt dette op her på Eksperten - der var så en 'smart-ass' der henviste mig til de google links som jeg selv havde funded, men som jeg havde svært ved at kapere.  Det jeg håber at finde er en der har egen kendskab og erfaring specifik med paypal og som vil yde en hånd.
31. oktober 2011 - 16:24 #1
Kunne jeg ikke få den solgt?  Skyldes det, at der ikke er nogen paypal udviklere mellem Ekspertens medlemmer, eller at opgaven jeg skitserer er for uinteressant?
01. november 2011 - 09:46 #2
..i så fald..