Avatar billede w13 Novice
28. oktober 2011 - 13:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Installation af Windows 2008 Server R2 kan ikke se drev

Hej Eksperter

Jeg er gået i gang med at installere en Windows 2008 Server R2, hvilket jeg ikke har prøvet før.

Jeg når dog ikke særlig langt, før jeg skal vælge et drev at installere styresystemet på.
Den spørger mig: "Where do you want to install Windows?"
Men den viser ingen drev - nedenunder står der "No drives were found!".

Jeg kan derefter få lov til at søge efter drivers, som skulle kunne hjælpe mig med at lokalisere et drev, men jeg har jo ingen drivers liggende.

Er der nogen, der har erfaring med dette og ved, hvad jeg bør gøre?

Skal jeg finde driverne et sted online? Computeren er en ny HP ML330 G6 E5606 SATA.

På forhånd mange tak - ser frem til jeres svar! :)

Med venlig hilsen
Tobias
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 14:08 #1
Mon ikke siden her
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=3948599&prodTypeId=15351&prodSeriesId=3948598&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=4064#113100

Og så punktet "driver storage" er hvad du leder efter.

Filen skal selvfølgelig udpakkes såfremt den er pakket, og derefer kopieres over til CD

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 14:09 #2
Ved nærmere eftersyn, så er den næste på listen
"storage controller" mærket "recommended" sikkert et bedre valg.
Avatar billede w13 Novice
28. oktober 2011 - 15:01 #3
teknik>> Tak for dit svar! Jeg har nu forsøgt med at downloade driverne til USB, men når jeg prøver at vælge driverne på serveren, så siger den stadig, at den ikke kunne finde nogle brugbare/"signede" drivere.. :(
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 15:49 #4
Hmmmm....
I de tilfælde hvor jeg har været nød til at have en SATA driver loadet inden OS kunne komme ind, så har jeg faktisk været nød til at anvende diskette, men jeg tror at CD vil "gøre tricket".
...undlod bevidst at skrive USB, da jeg var tvivlende overfor om der kunne læses andet end en OS boot derfra så "tidligt".
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 15:50 #5
...tænkte ikke lige på om drivere var whql certified, men er vel sjældent at der lægges noget op til en server uden at det er tilfældet.
Avatar billede w13 Novice
28. oktober 2011 - 16:06 #6
teknik>> Ok. Det underlige er bare, at jeg sagtens kan browse driverne på USB'en. De bliver bare ikke accepteret. :(
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 16:20 #7
well, der er jo heller ikke garantier jeg uddeler...
kun erfaringer

Men jeg har aldrig været ude for, at det var andet end en driveren til harddisk-controlleren som skulle "ind" når istallationene "tværer" så tidligt.

Der er vel ikke noget som er "non-standard" ved harddisksystemet
Avatar billede w13 Novice
28. oktober 2011 - 16:32 #8
teknik>> Næh, det burde der ikke være. Og det hele er lige blevet nyindkøbt - intet er der blevet pillet ved inden installationen.
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 17:04 #9
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 17:08 #10
Kunne jo også være noget så simpelt som en af disksystemets kabeler som har løsnet sig under transport.
..skønnes dog som en rimeligt usandsynlig årsag.
Avatar billede w13 Novice
28. oktober 2011 - 17:40 #11
teknik>> Nu fandt jeg denne artikel: http://www.tricksguide.com/smartstart-cd-error-"no-disk-available-for-installing-an-operating-system".html
Den beskriver, hvad man skal gå ind og ændre vha. en medfølgende HP-DVD. Typisk. :) Det ser ud til at have løst problemet!

Smid et svar, så skal du få point - du har været meget hjælpsom! :)
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 18:13 #12
Ok svar :-)