Avatar billede trine_uldall Nybegynder
28. oktober 2011 - 12:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsættelse af analytics koder i wordpress site

Hej, jeg skal indsætte analytics for første gang i et tilpasset wordpress site med flere skabeloner. Jeg har prøvet det før i html, hvor det blot skulle lægges i bunden af skabelonen og ikke på undersiderne.
Hvad gør jeg i wordpress? Det er jo php og hvor i koden skal jeg lægge det ind og på hvor mange af siderne?
Hilsen Trine
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. oktober 2011 - 13:18 #1
Mener du skal hente et plugin til det.
Se f.eks: http://wordpress.org/extend/plugins/google-analytics-for-wordpress/
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
28. oktober 2011 - 14:30 #2
Det ser da meget godt ud. Jeg har bare et problem med at autencitere kontoen. Det er en kundes website og en kundes analytics konto, men der kan ikke forbindes til google. Er det fordi, jeg er logget på backend som mig selv og ikke som kunden, når jeg autenciterer? Jeg ville ellers rigtig gerne prøve det. Kan du hjælpe mig videre?
:-) Trine
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
28. oktober 2011 - 14:31 #3
Har i øvrigt fjernet pluginnet og geninstalleret det, men det hjalp ikke.
Avatar billede The_Buzz Novice
28. oktober 2011 - 15:55 #4
Du kan også hardcode footer.php og indsætte det deri. Problemet med det, er så bare at analytics koden forsvinder næste gang nogen opdaterer theme.
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
28. oktober 2011 - 16:31 #5
Ok. Footerens indhold ser sådan ud:

<?php

?>

</div><!-- #main -->
</div><!-- #wrapper -->
</div><!-- #outerwrapper -->

</body>
</html>

Hvor skal koden ligge?
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. november 2011 - 10:26 #6
Takker for point.