Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. oktober 2011 - 04:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows rapporter problemer, er den noget værd?

Den funktion i Windows som tillader brugeren at sende en raport med et problem, f.eks hvis et program crasher, er den noget værd?

Forid jeg har oplevet programmer som har crashet flere gange uden MS har taget det seriøst (også selvom det blev rapporteret mange gange).

Kan den deaktiveres med ro i sindet?
28. oktober 2011 - 06:59 #1
(Er altid DEaktiveret hos mig...)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. oktober 2011 - 08:00 #2
#1 Så du mener altså ikke at den er noget værd.

Kan du uddybe hvorfor?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. oktober 2011 - 10:14 #3
Vil ikke hijacke spørgsmålet, så tildel Larry pointene.
Jeg har også deaktiveret Windows Error Reporting (WER) på alle mine windows dåser.
Microsoft hævder at hvis du deaktivere WER, så vil løsningscenteret i Windows 7 ikke viser løsninger. De løsninger som jeg har set det vise er alle relateret til Windows og Microsofts opfattelse af brugenes adfærd og hvad disse bør gøre.
Jeg har ikke oplevet at det har vist nogle løsninger på nogle problemer overhovedet.
Jeg ved heller ikke hvor meget Microsoft gør ved de rapporter de modtager. Gør mig ikke de store forhåbninger om at der sidder en hær af folk og arbejder med de problemer. Men Microsoft er mere end velkommen til at bevise jeg tager fejl.

Oveni det så kan applikationsproblemer ofte nemmere blive løst ved at kontakt producenten af applikationen.

Derfor vil jeg anbefale at du deaktivere det.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. oktober 2011 - 11:47 #4
#3 Du har fat i den lange ende, da jeg havde problemer med at Steam crashede (tror jeg det var) rapportede den tilbage til MS mange gange uden nogle forbedringer overhovedet.

Men det nedgradere ikke sikkerheden at slå det fra, vel?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. oktober 2011 - 13:52 #5
At MS ikke tager sig af problemer med Steam giver god mening. Det er ikke deres produkt.

Der er intet sikkerhedsmæssigt i Windows Rapportering. Det er et rapportredskab, men det eri sig selv ikke en sikkershedsforanstaltning. Hvis du ellers har en opdateret computer med antivirus, firewall og generelt gennemføre scanninger for diverse ting, så er du fint kørende i min mening.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. oktober 2011 - 21:36 #6
#5 Det har jeg, plus real-time protection, plus at jeg er meget omhyggelig med hvilke hjemmesider som der besøges, så det er der helt styr på. Så Windows Rapport bliver blot slået fra. Smid et svar.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
29. oktober 2011 - 23:44 #7
Lukket.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
31. oktober 2011 - 16:34 #8
Fjerner dette fra min "overvågning".
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. januar 2012 - 03:41 #9
Løsning: Deaktiver det, det er ubrugeligt og intet værd.