Avatar billede nidyahou Praktikant
27. oktober 2011 - 23:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan er dette lavet?

http://e-ønsker kan man oprette en ønskeseddel. Jeg har ikke svært ved at forstå dette, det er bare indsætte i databasen. Det jeg ikke forstår er hvordan kan den huske én og ens ønsker  når man kommer tilbage igen på siden, og hvordan kan man have sit eget link når man ikke engang har en bruger? Hvis det er noget med cookies, hvordan kan det så passe med linket?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2011 - 01:40 #1
Første gang du besøger siden genererer den et unikt link til dig. Det opbevares på serveren, og der sendes så en såkaldt session cookie til dig, som identificerer dig for serveren og som bruges til at finde dit link næste gang du besøger siden.
Avatar billede nidyahou Praktikant
28. oktober 2011 - 15:03 #2
men hvad så hvis jeg sletter mine cookies - er linket så bare gået tabt for altid?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2011 - 15:49 #3
Hvis du ikke opretter en bruger, ja.
Avatar billede nidyahou Praktikant
30. oktober 2011 - 13:15 #4
fino - tak
Avatar billede nidyahou Praktikant
02. november 2011 - 17:00 #5
glemte vist at acceptere tak