Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 12:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

sikker fjernelse af hardware

hej alle

vi i familien skal ha en ekstern harddisk  til vos videofilm og billeder som vi vil setup som netdisk via serveren  og jeg ved godt hvordan man setup som netdisk via serveren :-)

MEn mit spørgsmål er  skal man lave sikker  fjernelse af hardware når man lukker computere eller er det  kun når man tar  USB ud af computeren eller hvad
Avatar billede thov Forsker
21. oktober 2011 - 13:01 #1
Kun direkte tilsluttede USB enheder (med hukommelse - flash/harddisk) skal fjernes med 'Sikker fjernelse...'

Det er fordi en buffer skal tømmes.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 13:21 #2
den skal vi  dele alle samme via serveren netdisk

det vel altså sige på (dansk) at når vi lokker ned for serveren så skal vi lave Sikker fjernelse vær gan ???
(seld om  vi ikke tar usb ud af serveren )
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2011 - 13:23 #3
#1
Men også fordi at Windows kan kludre rundt i det hvis det ikke gøres. Er en enhed taget fra og Windows tror den er tilsluttet kan det tænkes den næste usb dims ikke detekteres når den isættes.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 14:12 #4
kan man ikke  download en fil som seld laver Sikker fjernelse  når man lok a serveren ???
Avatar billede thov Forsker
21. oktober 2011 - 16:25 #5
Når 'Sikker fjernelse..' aktiveres, popper et vindue frem med de enheder som kan/skal fjernes.
Er netværksdrevet ikke med der, er det naturligvis overflødigt/umuligt at gennemføre Sikker fjernelse.

Lukkes computeren helt ned, er det ikke nødvendigt med sikker fjernelse først.

Ellers er Windows ikke god til at muge ud i krogene.
Kører man programmet USBDeview, ses rester fra forlængst frakoblede (Med sikker fj.) eksterne diske og USB-nøgler.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 16:50 #6
hej thov #5
Lukkes computeren helt ned, er det ikke nødvendigt med sikker fjernelse først.

på dansk man kan godt

man kan godt sæt en usb disk til og luk server pc ned un sikker fjernelse
bar man ikke tar den ud eller hvad
Avatar billede thov Forsker
21. oktober 2011 - 17:03 #7
Man kan godt 'gå med livrem og seler' og bruge 'sikker fjernelse', før computeren slukkes, med det er overflødigt.

Den slukkede computer har sluppet de eksterne USB drev fri.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 17:43 #8
når computer slukkede  har den så seld lavt 'sikker fjernelse' ??

og så kan man ta den ud
Avatar billede thov Forsker
22. oktober 2011 - 00:07 #9
Ja, du kan uden problemer fjerne tilsluttede USB enheder, når computeren er slukket - også uden først at udføre 'Sikker fjernelse...'.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2011 - 20:25 #10
tak thov  lek et Svar (til løsninger og pointgivning)
Avatar billede thov Forsker
23. oktober 2011 - 01:19 #11
Tag dem bare selv (Du har hårdt brug for dem) *S*
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2011 - 16:44 #12
okæy