Avatar billede larsgrau Forsker
20. oktober 2011 - 11:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne delt adgang

Hej

Jeg har et problem med en database som jeg gerne vil rettet i, men kan ikke få lov, den siger hele tiden at der er del adgang til og at jeg skal åbne den i udelt adgang. når jeg gør det, kommer den bare op og sige at det kan den ikke, og åbner i delt adgang igen. Er der noget jeg kan gøre ved det ?

Der er ikke andre som har adgang til den. men den har lagt på et netværk hvor flere her kunne have den åbne på samme tid. Hvor den også gik ned ved det, og nu er jeg så endt i delt adgang.

Kan man fjerne det ?

/lars
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2011 - 15:40 #1
Er der en ldb fil, naar du har databasen lukket?
Avatar billede larsgrau Forsker
20. oktober 2011 - 16:52 #2
Nej det er der ikke, jeg har fundet ud af, at det mdw filen som er væk, og jeg ved ikke hvilke data der stod i den, kan man finde dem nogle steder ?

/lars
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2011 - 16:57 #3
Det er noget skidt.... Det er Access sikkerhed der ligger i den!~(
Avatar billede larsgrau Forsker
20. oktober 2011 - 18:08 #4
Ja det ved jeg, men er der ikke noget at gøre så ?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 07:35 #5
Jeg tror du kan importere alt ind i en ny database og så sætte sikkerheden op på ny?~)

...jeg er ikke helt sikker, da jeg aldrig selv bruger Access's sikkerhed, men opbygger mit eget eller lader Active Directory styre det.
Avatar billede fdata Forsker
21. oktober 2011 - 11:40 #6
Et eller andet sted på din hardddisk ligger der en "standard" mdw fil, som installeres sammen med Office - formodentlig i Office mappen. (Det varierer vist lidt fra version til version)
Hvis du kopierer den til den placering, som den gamle mdw fil lå på, burde du kunne logge på som Admin.
Avatar billede larsgrau Forsker
16. november 2011 - 16:43 #7
Takker for de mange svar, men der er desværre ikke nogen som jeg kunne bruge