Avatar billede larsgrau Forsker
19. oktober 2011 - 19:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lukke en database som er oprettet via access

Jeg har brugt følgende kode til at lave databasen med:

Dim wspDefault As Workspace, dbs As Database
Set wspDefault = DBEngine.Workspaces(0)
Set dbs = wspDefault.CreateDatabase("Newdb.mdb",dbLangGeneral, dbEncrypt)

og derefter exporter jeg en tabel fra den database hvor jeg lave den ny database fra, det gør jeg sådan her:

DoCmd.TransferDatabase acExport, "microsoft access", "Newdb.mdb", acTable, "export", "export", no

og det virker fint.

Mit problem er at når man åbne den database som den har lavet, at man kanse tabeller og andet som er blevet eksported der til. jeg vil gerne at den gør det samme som man kan, når man gå ind via funktioner/start, og slår at fra. Kan man gøre det via vba ?

/ lars
Avatar billede fdata Forsker
21. oktober 2011 - 11:32 #1
Avatar billede fdata Forsker
16. november 2011 - 17:49 #2
Takker for point ;O)