Avatar billede NicolajHolst Nybegynder
17. oktober 2011 - 13:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Klokken køre for hurtigt.

Hej.
Har købt en brugt Medion stationær pc til min datter, og den kører fint (nogle gange..)
Problemet med den er at klokken kører ALT for hurtigt, ca 6-7 sec. om 1 min. Første gang jeg startede den, genstartede jeg den nogle gang og lige pludselig kørte den normalt :-o
Den har nu gjort det 3 gange, alle 3 gange efter at alle ledninger har være pillet fra og den har stået lidt uden strøm på...

Nogle der har et godt bud på, hvad og hvorfor klokken køre for hurtigt på den?

mvh.

Nicolaj
Avatar billede jokkejensen Novice
17. oktober 2011 - 13:50 #1
præcis fix: (fra command prompt)

net stop w32time
w32tm /unregister
w32tm /register
net start w32time
w32tm /resync

ellers bare en sfc /scannow
Avatar billede NicolajHolst Nybegynder
17. oktober 2011 - 17:52 #2
Tak for forslaget :-)

Men det løser desvære ikke problemet, men håber at det næste vil hjælpe nogen...

net stop w32time: denne service var ikke startet. "more help by typing NET HELPMSG 2185" men der kommer den med en fejl når jeg gør det.

w32tm /unregister: succes!

w32tm /register: succes!

net start w32time: System error 1290 has occurred.

sfc /scannow: fandt ikke noget...

Kører WIN7 Bacis.

Nicolaj
Avatar billede NicolajHolst Nybegynder
17. oktober 2011 - 18:00 #3
Nå ja, under "net start w32time: System error 1290 has occurred." kommer der en lang smøre om at, denne service start fejlede pga. en eller flere service i samme proces har samme inkompatible SID settings.(noget mere om SID). denne hosting proces skal genstartes for at starte denne proces.

Nicolaj
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2011 - 12:29 #4
Og du starter servicen som administrator ? - altså kører command prmtp som admin.

(windows tast + r) -> skriv "cmd"

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2011 - 12:30 #5
og kom lige med den "lange smøre", det er nok en beskrivelse af fejlen !
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2011 - 12:31 #6
tryk evt højre på denne computer, administrer, services,

find så "windows time" og sæt den til delayed start, forsinket start.
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2011 - 12:32 #7
den skal jo starte med windows.
Avatar billede NicolajHolst Nybegynder
18. oktober 2011 - 13:53 #8
Og du starter servicen som administrator ? Yes, det var i admin mode.

Skriver lige den lange smøre senere idag...

den skal jo starte med windows: ja, men det tror jeg ikke den gør, pga. af det svar den skrev til "net stop w32time"

prøver lige det med delayed start senere idag...
Avatar billede NicolajHolst Nybegynder
18. oktober 2011 - 16:49 #9
tryk evt højre på denne computer, administrer, services,

find så "windows time" og sæt den til delayed start, forsinket start.:  Det er nu gjort, servicen blev startet (det var den ikke inden), men nu kommer der en fejl når pc'er starter op
"This snap-in is not responding.
To return to MMC and check the status of the sbap-in, click Cancel.
If you choose to end the snap-in immediately, you will lose any unsaved data. To end the snap-in now, click End Now."

Og Windows time er forsvundet inde fra Service.
Avatar billede NicolajHolst Nybegynder
18. oktober 2011 - 17:00 #10
Ved "Net stop w32time" commandoen er svaret "The service name is invalid, more help is available by typing NET HELPMSG 2185" men når det bliver tastet står der "THE SERVICE NAME IS INVALID".

Den lange smøre er forsvundet...
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2011 - 17:28 #11
hmmm

Prøv lige at fyre en

netstat -a -b af i CMD

og find ud af hvilken process der benytter UDP 123

Min er ex:

[iexplore.exe]
  UDP    [::]:123              *:*
  W32Time

Hvad er det der benytter UDP 123 hos dig ? den burde være reserveret.

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2011 - 17:30 #12
og prøv at registrere dll'en igen:

regsvr32 w32time.dll
Avatar billede NicolajHolst Nybegynder
18. oktober 2011 - 17:50 #13
hmmm... hvis jeg skriver "netstat -a -b" svare den at den THE REQUESTED OPERATION REQUIRES ELEVATION.

nøjes jeg med -a kommer der en lang liste, og det ser ikke ud til at der er noget der bruger UDP 123.

Klokken er kommet til at køre normalt igen, efter at jeg skiftede batteriet i bundkortet (eller pga. jeg havde stømmen helt fra den)...men den mangler stadig inde i Win. service og den kan ikke justeres efter internettet...

regsvr32 w32time.dll, kommer med en fejl kode...  :-/
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2011 - 17:59 #14
nej det er netop den services der syncker med nettet :/..

de der fejl koder, er altså ret vigtige :), desuden, prøv at springe ind i windows events.. ligger nogenlunde sammen med services, under administrer computer.

Der er en system event, prøv efter en genstart og tjekke om der er noget røde fejl derinde, der kan have relation til w32time.dll ?

"THE REQUESTED OPERATION REQUIRES ELEVATION." -> husker du at fyre command prmpt af i admin mode ? eller fjern UAC totalt.

under "msconfig", er "windows time" også væk under "services" ?
Avatar billede NicolajHolst Nybegynder
18. oktober 2011 - 21:28 #15
Efter at have genstarten pc'er kunne den køre "regsvr32 w32time.dll"

nu virker det hele igen  :-)

super tak for hjælpen :-))

Var lidt grøn, da jeg startede tråden, og kan godt se nu at jeg burde have givet alle mine point til den der kunne hjælpe...
Du skriver bare et svar, og du har 30 point til samlingen ;-)

Nicolaj
Avatar billede jokkejensen Novice
19. oktober 2011 - 09:58 #16
Jeg tror få af os hjælper pga virtuelle points :), glad for det lykkedes.

Vh
/J