Avatar billede AuroraElizabeth Nybegynder
16. oktober 2011 - 21:28 Der er 7 kommentarer

Webhotel

Godaften!
Mig og nogle venner har haft lyst til at lave sådan et Harry Potter hjemmeside de sidste 3 år ville jeg vide navnet på nogle gode Webudbyder. Vi har nogle få krav.

- Man skal kunne bruge HTML på evt. sin profil og baggrundshistorie og andre steder.
- Et domæne uden www.
- Ikke mere end 60 kr. om måneden.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
16. oktober 2011 - 21:45 #1
Hejsa!

Et domæne uden www.? det har jeg ikke set før?

MVH Christian
Avatar billede AuroraElizabeth Nybegynder
16. oktober 2011 - 22:01 #2
De findes.

potterskolen.dk
hogwartsschool.dk
vielamort.com
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
16. oktober 2011 - 22:33 #3
Arh på den måde. Bare lad være med at indtast www. på hvilket som helst domæne og den vil skrive http://ditdomæne.dk frem for http://www.ditdomæne.dk
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 22:46 #4
www er bare et subdomæne. Alle de webhoteller jeg har prøvet, der kan jeg undlade at skrive www foran, og jeg kan oprette andre subdomæner.

Du kan godt finde et webhotel til under 60 kr. per måned. De billigste ligger omkring 200-300 kr per år.

Du kan altid flytte dit domæne til at andet webhotel, hvis du har brug for et bedre webhotel senere.
Avatar billede nemlig Professor
16. oktober 2011 - 23:13 #5
Jeg kan varmt anbefale www.web2u.dk, som pt. koster 5 kr. i måneden.
Jeg har ca. 20 sites kørende hos dem, og i sammenligning med one.com og surftown.dk, så er web2u.dk flyvende hvad angår hastighed på php og mysql.
Domænenavnet købes hos www.gratisdns.dk.
Avatar billede Wally73 Mester
17. oktober 2011 - 07:30 #6
Det lyder lidt som om I efterspørger et webhotel med et CMS, hvilket vil sige et webhotel med et system til at oprette hjemmesiderne uden at skulle lave dem selv i HTML.
Er dette korrekt?
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. november 2011 - 17:18 #7
Du styrer selv om der skal skrives www eller ikke. Det gøres i din såkaldte .htaccess fil. (google det)

Det er blandt andet en god ide mht SEO kun at kunne tilgå et site på en enkelt måde.

Koden ser sådan ud:

# redirect non-www urls to www
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^bredbaandmobilt.dk [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.bredbaandmobilt.dk/$1 [L,R=301]

Her tvinges altid til www og det kan naturligvis gøres omvendt.