Avatar billede hopir Novice
16. oktober 2011 - 20:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

50 meter wifi

Hejsa

Et lille dilemma. jeg skal have et trådløst netværk over 50 meter ca. jeg har anskaffet mig 2 retningsbestemte 9db antenner da jeg fik at vide at de kunne række 50m hver.

Er det en router i den ene ende og en gateway i de anden? Det skal gerne være sådan at der er en routerlignende enhed i hver ende, så der kan tilsluttes en printer evt.

Hvordan ville i lave det, hvis i skulle? (:
Avatar billede Gyvelvej10 Nybegynder
16. oktober 2011 - 21:30 #1
Jeg ved at dette er overkill i forhold til de 50 meter.
Men har brugt dette produkt til flere wifi forbindelser.
Et netværks kabel med POE i den ene ende, og antennen i den anden.
Der er indbygget router i Bullet, og alt opsætning gøre via broweren.
http://ubnt.com/bullet
http://www.dustinhome.dk/ubiquiti-bulletstation5m/product/5010517418

Nemt og det virker :-)

Jørn
Avatar billede hopir Novice
16. oktober 2011 - 22:22 #2
har kigget på den, og den ser da ret interessant ud... kan dog ikke se hvad den kører,, a b g n ? hvilken hastighed (: ?

Og skal den bare sættes i en switch der understøtter poe ?
Avatar billede Gyvelvej10 Nybegynder
16. oktober 2011 - 22:46 #3
Kig under download til højre på denne side
her er 3 typer at vælge imellem

http://ubnt.com/bullet

Info om opsætningen

http://ubnt.com/airos

VH
Jørn
Avatar billede Gyvelvej10 Nybegynder
16. oktober 2011 - 22:50 #4
POW switch ellers er der POE adapter med der hvor jeg handler, lige til en stikkontakt.
Du er igang på under 30 min.

Husk at give vulvaniserings tape omkring kabel og stik.
Så skal du ikke tænke mere over det de næste mange år.

PS. 2HP udgaven kan sende op til 1W ( det er ikke lovligt i DK)
Avatar billede Wally73 Mester
16. oktober 2011 - 23:40 #5
Tror ikke der er nogen af dem der rent faktisk er lovlige i DK, medmindre man har en meget lang antenne ledning, der giver en gevaldig dæmpning. :)

Ang. routerne, så skal de kunne køre WDS eller den ene skal kunne fungere som en WIFI klient.
Det er bestemt ikke alle routere der kan dette, så spørg sælger og bed til at han rent faktisk forstår hvad du spørger om.

Jeg kan anbefale www.danbit.dk, hvis man skal have god vejledning og de rigtige produkter, men de fører oftest ikke de helt billige mærker, så man kommer nok til at smide lidt gryn ekstra der.
Avatar billede Gyvelvej10 Nybegynder
17. oktober 2011 - 00:26 #6
0,1W (1mtr) er lovligt i DK

Bullet2HP kan sende 1W.
Det er muligt at vælge land i softwaren, så sætter den spærring på sende effekten.

Giver Wally73 ret i at Danbit kan anbefales.
Avatar billede hopir Novice
18. oktober 2011 - 21:29 #7
Hej Gyvelvej10

Så er jeg meget tæt på at trykke "køb" :D smid lige et svar...  (:
Avatar billede Gyvelvej10 Nybegynder
18. oktober 2011 - 22:00 #8
Har du valgt imellem de 3 bullet typer ?
De har forskellige frekvens og effekt.

Håber du bliver så glad for dem, som jeg er.
Skriv hvis du render ind i nogle problemer.

Har kun oplevet et problem, de er ikke gode til ADHOC net,
men jeg tror ikke du får brug for det.

Alle andre er opsat på 30 min.
Avatar billede hopir Novice
18. oktober 2011 - 22:08 #9
Man siger jo man aldrig må gå ned på udstyret, og er selv i en teknisk verden til daglig, så jeg har et godt øje til den kraftigste ;)

Ja Ad Hoc net er helt udelukket..

//jesper
Avatar billede hopir Novice
18. oktober 2011 - 22:38 #10
kan det passe at ingen af de 3 bullets kan kører hastigheder over 54 mbit ?
Avatar billede Gyvelvej10 Nybegynder
18. oktober 2011 - 23:32 #11
Jeg har ikke brugt dem til at overføre store mængder data.
Så jeg ved faktisk ikke hvad max hastighed er.

Men det er hvad der er oplyst i datablad, så det er mit bedste svar pt.

Da jeg skulle bruge ADHOC lå jeg WRT software på.
så er der mulighed for at lege med mange flere indstillinger.
Måske kan det give noget mere.

Men ved du allerede nu at du skal køre over 54Mbps, vil jeg vælge en anden antenne adapter.
Har set Ubiquiti har udstyr der kører 150 Mbps.

Jeg valgte ikke Bullet2HP pga sende effekten, men den bedre følsomhed på indgangen.
Avatar billede amigasger Nybegynder
23. oktober 2011 - 20:33 #12
jeg vil mene at det er en ret overkill løsning. Jeg vil anbefale en router, der kan køre dd-wrt og så sætte den op som bridge. Der findes guides til, hvordan man sætter det op på dd-wrt's hjemmeside.
Avatar billede hopir Novice
25. oktober 2011 - 08:44 #13
Jeg har prøvet ddwrt i en anden situation, og det var desværre ikke tilfreds. det endte med routeren blev ustabil og forbindelses røg i perioder flere gange om dagen.