Avatar billede Asch Nybegynder
15. oktober 2011 - 19:40 Der er 5 kommentarer

"Blødning" på skærm?

Jeg købte for 2 mdr. siden hos FONA en HP DM4-1300 (laptop). Efter ca. 4 uger opstod en besynderlig blodrød plet/pixelændring yderst i hø. side af skærmen (størrelse ca som 25 øre). Pletten er dynamisk: skifter form og har endda været forsvundet et par dage, men er dukket op igen. Jeg har nu indlevert til service hos FONA, men fik af ekspedienten prompte at vide at det skyldtes "tryk eller stød". Dette kan jeg med 100% sikkerhed afvise, og opfatter det egentlig blot som forretningens forsøg på at gøre dette til MIT problem. Jeg afventer stadig en diagnose, men forventer at blive mødt med samme svar fra værksted (= min udgift!!). Har nogen oplevet lignende uforklarlige pixelændringer i skærme?
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2011 - 23:34 #1
Så vidt jeg ved, er det sådan, at i det første år på garantien, er det forretningen, som har bevisførelsen, hvis det påstås, at du selv er årsag til fejlen. Og i det andet år, af garantien, er det dig som har bevisførelsen. http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser?tc=2F263CD4584F4162825E9C834FBBFD5B
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2011 - 23:36 #2
Ps.
Ring til Forbrugerhotlinen på telefon 70 13 13 30. Du kan få vejledning om dine rettigheder som forbruger i forbindelse med køb og salg af varer og tjenesteydelser. Hotlinen er åben mandag-fredag 9-12 og torsdag desuden 15-19
Avatar billede fhansen82 Mester
15. oktober 2011 - 23:53 #3
Måske det også kan være grafikkortet.

Du kan læse om reklamationsret her: http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Reklamation
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 00:03 #4
#3
Det er ligegyldigt hvad der forårsager fejlen, når computeren kun er ca. 2 mdr. gammel. Man skal ikke selv rode med så ny en computer, for SÅ ryger garantien. Og det med garanti:)
Avatar billede Asch Nybegynder
30. oktober 2011 - 17:35 #5
Tak for meget konstruktive forslag. jeg forfølger p.t. UG til svar!