Avatar billede Jcwl Nybegynder
13. oktober 2011 - 09:25 Der er 2 kommentarer

Asus RT-N56U & Netopia

Hej

Jeg har pt. en D-link 655 router, som jeg bruger til en TDC Netopia 3347, da jeg ikke var tilfreds med Netopias dækning.

Fornylig købte jeg så en Asus RT-N56U, da jeg ønskede at tilføje N-standarden til mine nyere enheder, og så begyndte balladen.

Mine enheder kan snildt finde Asus-routeren, men jeg kan ikke komme på nettet! Det føles som om TDC-routeren og Asus'en simpelthen er imkompatible, men det er selvfølgelig noget sludder.

jeg har slået DHCP fra i Asus'en og opdateret firm-ware og intet hjælper det. Derfor bruger jeg istedet min gl. D-link, som med samme opsætning ingen problemer har.

Er der nogen af jer gode vidende folk, der måske kan bidrage?

På forhånd tak.

Mvh
John
Avatar billede komputerdk Mester
13. oktober 2011 - 12:39 #1
hvordan sidder de sammen (til WAN eller port 1-4)?

Det kan ikke skyldes at din netopia/forbindelse skal have tilføjet din Asus's MAC adresse (fx stofa skal man via logon etc for at give enhedernes MAC adresse).. du kunne evt prøve at sætte din dlink WAN til port 1-4 på din asus og lave en Clone MAC (eller skrive den manuelt).

Ved at hvis man har fast IP hos TDc kan det driller - vi skal ringe på arbejdet hver gang vi skifter en router (hvis vi ikke cloner MAC adressen) så de kan lave en IP release..

hvilket IPnr får du?

mener at nogle af de nyere ASus har 2 Wifi LAN et privat og et "offentlig" (hvis der lige er en på besøg)  ved ikke om det kan drille...

jeg kører min Asus via WAN - så min zyxel har 192.168.1.1 og min asus 192.168.2.1 og min zyxel forwarder alle porte til min asus.. så bruger jeg Asus'en som router (og DHCP).
Avatar billede Jcwl Nybegynder
13. oktober 2011 - 19:25 #2
Fra Netopia kører jeg til wan.

Jeg vil prøve hvad du siger, og mange tak for det.

Mvh
John