Avatar billede dazler Novice
11. oktober 2011 - 11:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vi kan ikke modtage vedhæftede filer fra efterskolen.

Sønnen er på efterskole.

Skolen udsender jævnligt e-mails med vedhæftede filer til forældre.

Vi har netop oplevet at en udsendelse med hhv pdf-filer og word-filer sendt til alle forældre ikke dukkede op hos os. Vi modtog den samme e-mail som alle andre - blot uden vedhæftede filer.

Ved en anden lejlighed har skolen sendt en e-mail til (kun) os med en pdf-fil vedhæftet. Da vi modtog denne e-mail var den vedhæftede fil en dat-fil. Jeg bad læreren om at fremsende pdf-filen igen og om at sikre at det virkelig var en pdf-fil. Samme resultat. Jeg kunne imidlertid godt åbne filen ved at åbne den i Adobe.

Skolen sender fra Outlook.
Vi modtager i Incredimail.

Der er sendt til disse to typer konti:

*@gmail.com
*@turbopost.dk

Sidstnævnte er tilknyttet udbyderen - Dansk Kabel TV.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. oktober 2011 - 12:25 #1
Avatar billede dazler Novice
26. oktober 2011 - 21:07 #2
Ny PC - problem løst.