Avatar billede nunbaggi Nybegynder
11. oktober 2011 - 11:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Excel dropdown intastning

Jeg har et excel ark, hvor jeg gerne vil have en dropdown liste.
Mine date indeholder en masse ord som står i alfabetissk rækkefølge.
feks.
havregryn,økologisk
havregryn,fibre
brød, fuldkorn
brød, fibre
brød, mørk

Kan man ved at indtaste fibre i dropdown feltet få den til at vise de 2 værdier der har fibre i ordet?
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
11. oktober 2011 - 11:25 #1
hej nunbaggi,

vil du have to dropdown menues? når du har valgt fibre i den første, så viser den næste dropdrown kun havregryn og brød?

er der nogle værdier tilknyttet kategorierne?

/Anders
Avatar billede nunbaggi Nybegynder
11. oktober 2011 - 11:30 #2
Jeg skal have en dropdown menu. Og vil gerne have at hvis man bare indtaster "fi" så vises forslag med ord der indeholder de bogstaver.
Ja der skal tilknyttes nogle værdier
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
11. oktober 2011 - 11:59 #3
Det er ret kompliceret, hvis ordene varierer i længde.

Jeg kan ikke hjælpe dig med dette problem.

Hvis det er, så kan du måske søge lidt inspiration her:
http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=472910&highlight=AUTOCOMPLETER

en måde man kunne løse dit problem på, var ved at lave en afhængig dropdown, så hvis du valgte "fibre" i den første, så kom der kun to muligheder i den næste dropdown.

/Anders
Avatar billede finb Ekspert
11. oktober 2011 - 13:37 #4
søg efter AutoComplete
mvh finb
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
11. oktober 2011 - 13:48 #5
det er præcis hvad jeg har linket til
Avatar billede Mathias- Nybegynder
13. oktober 2011 - 13:48 #6
ja, hvis du bruger active x objekter.

lav rullemenuen med et active x objekt.

gå ind i rediger objektet og vælg så det til, under en af mulige måder at søge ord på..
Avatar billede Mathias- Nybegynder
13. oktober 2011 - 13:55 #7
jeg kan sende dig en løsning pr. email.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
13. oktober 2011 - 13:56 #8
kan ikke få den til at søge på ord nr 2, kun det første ord
Avatar billede Mathias- Nybegynder
13. oktober 2011 - 13:57 #9
Avatar billede nunbaggi Nybegynder
13. oktober 2011 - 14:57 #10
Hej Mathias

Det er noget lignende den du linker til jeg er ved at lave.
Jeg kunne godt tænke mig at man bare kan skrive et ord eller noget af det, og så forslår excel resten, eller de muligheder der er med de bogstaver der indtastes. Det behøver ikke være en dropdown, hvis man kan få excel til at huske ord fra et andet ark
Avatar billede Mathias- Nybegynder
13. oktober 2011 - 15:02 #11
det skal lige siges, at du skal højre klikke i de orange felt, før du bruger rullemenuen, så ser det anderledes ud.
Avatar billede nunbaggi Nybegynder
13. oktober 2011 - 15:09 #12
Det var også en smart måde at gøre det på. Er det til at finde ud af??
Avatar billede Mathias- Nybegynder
13. oktober 2011 - 20:58 #13
Det er ikke en nem løsning. Hele projektet har taget omkring et år at lave, så hvis du er i gang med at lave noget lign. så kan du sikkert finde inspiration til nogle funktioner.
Jeg kan ærlig talt ikke huske hvordan jeg lavede det, så her kan jeg ikke hjælpe, men jeg kan huske at det ikke var let. Spørg evt. andre her på eksperten til løsninger. Du må i denne sammenhæng gerne linke direkte til kostberegneren.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
25. oktober 2011 - 20:34 #14
husk at lukke ..
Avatar billede Mathias- Nybegynder
14. november 2011 - 18:09 #15
husk at lukke