Avatar billede fred315b Nybegynder
11. oktober 2011 - 10:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mangler besvarelser!

Håber i vil hjælpe mig med at svarer på mit spørgeskema omkring velfærd, det vil hjælpe mig utroligt meget da jeg skal bruge dataene til den endelige fremlæggelse.
Tak på forhånd

Direkte Link:
https://docs.google.com/spreadsheet/embeddedform?formkey=dG9CMFp6VlpiSEZlTVNtVUNmOVNIeWc6MQ

først til mølle ang: point
11. oktober 2011 - 10:56 #1
Udfyldt!
11. oktober 2011 - 11:28 #2
Jeg har været udenlandsdansker i så mange år, at jeg ikke skal prøve at komme med en mening om velfærds situationen i Danmark.  Men tillad mig disse kommentarer om dit spørgeskema.  Med mindre det er en integreret del af en vejledning der forklarer, blandt andet, hvad en universel, arbejdsmarkedsbaseret, og residuel model er, kan du næppe forvente, at alle svarere forstår disse udtryk på samme måde som dig.  Det vil gøre besvarelserne og de konklusioner du trækker mindre sikker.  Og er det sikkert, at alle forstår udtrykkene rød og blå regering på samme måde?  Så synes jeg også, at spørgeskemaet lader din egen holdning skinne igennem, nemlig at der er pres på velfærdssamfundet, og du forudsætter enighed deri fra svarerne og spørger kun hvad de synes om presset.  En mere neutral måde at spørge på, som kan lede til mere tiltroværdige konklusioner, kunne være at spørge:

Hvad synes du om samfundets ydelser til velfærd?
_ Samfundet er presset af for høje ydelser
_ Samfundet kunne yde mere til velfærd
_ Niveauet af samfundets velfærdsydelser er passende
_ Ingen mening

Jeg håber du kan bruge disse kommentarer.