Avatar billede john2010 Praktikant
06. oktober 2011 - 22:53 Der er 1 kommentar

MS SQL Expresss til fuld SQL-version

Hej,
Jeg vil gerne vide, om der er nogen som har erfaring med eller viden om, hvordan man opgraderer en SQL Express til en fuld installation af SQL-server.

Situationen er den, at vi har noget software, der som standard leveres med en SQL-express version og leverandøren vil af konkurrencemæssige hensyn ikke tillade at det installeres på en fuld SQL-server.

Jeg ved at softwaren oprindeligt kører på en fuld installation af SQL Server, men som sagt kan vi ikke få adgang til dette system. Nu er situationen således, at vi har en kunde, som meget gerne vil have det til at køre en fuld installation af SQL-server.

Er det muligt f.eks. at installere en fuld version af sQL-server ovenpå SQL-ekspressen, således at ekspressen automatisk opgraderes til den fulde version?

På forhånd tak for hjælpen.

John
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2011 - 23:51 #1
Hvis det licensen for det software kun tillader at det koerer paa Express, saa er det jo ikke lovligt at bruge en anden version.