Avatar billede langkiller Nybegynder
04. oktober 2011 - 20:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke vise æ, ø, å fra databasen

Ved udtrækning af data fra databasen kan den ikke vise danske bogstaver. I databasen har jeg valgt utf8_unicode_ci. sql og php koden ser således ud:

$velkomst_sql = mysql_query("SELECT * FROM tekster WHERE type='velkomst' AND sprog='dk'");
$velkomst = mysql_fetch_array($velkomst_sql);

print
" . $velkomst["overskrift"] . "
<p>
" . $velkomst["indhold"] . ";
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
04. oktober 2011 - 21:05 #1
har du sat et charset på din connection ??, hvis ikke så gør det
<?php
    $conn = mysql_connect ("localhost", "root", "", true);
    if (! $conn )     die( 'Could not connect: ' . mysql_error ());
    mysql_select_db("test") or die('Could not select database ');
    // http://php.net/manual/en/function.mysql-set-charset.php
    mysql_set_charset('utf8',$conn);
?>
Avatar billede langkiller Nybegynder
04. oktober 2011 - 21:37 #2
LOL mange tak! kunne ikke virke mere perfekt jo :)
Avatar billede langkiller Nybegynder
09. oktober 2011 - 18:08 #3
smider du et svar ?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. oktober 2011 - 18:11 #4
får du her