Avatar billede MadsKJensen Nybegynder
03. oktober 2011 - 13:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mail sendes ikke, men bliver liggende i udbakke

Hvis jeg f.eks. højreklikker på en fil, trykker "Send til" -> "Postmeddelse" og trykker "Send", så smides meddelsen over i udbakken, hvor den ligger ind til jeg åbner Outlook, hvorefter den sendes afsted.

Kan det ikke lade sig gøre at få den til at sende meddelsen med det samme i stedet for?

Jeg har prøvet på Office 2003 og 2010, og "problemet" er der stadig.
Avatar billede vistodk Nybegynder
03. oktober 2011 - 13:21 #1
Nej - Det kræver at outlook er åbent
Avatar billede helt83 Nybegynder
03. oktober 2011 - 13:38 #2
Hej

Er du koblet op mod en pop3 server eller exchange server?

hvis du køre pop3 hvad står din smtp server så til?

Har du prøvet at klikke på send/modtag?

mvh
helt83
Avatar billede MadsKJensen Nybegynder
03. oktober 2011 - 14:09 #3
Det er mod en Exchange-server.

Hvis jeg åbner Outlook og trykker Send/modtag, så sender den fint nok mailen.
Avatar billede helt83 Nybegynder
03. oktober 2011 - 14:12 #4
Når du nu laver en ny mail, og klikker på send bliver den så bare i udbakken.

Nede i højere hjørne af outlook står den til afbrudt eller arbejde offline?

mvh
helt83
Avatar billede MadsKJensen Nybegynder
03. oktober 2011 - 14:46 #5
Ikke hvis jeg har Outlook åbent, laver en ny mail og trykker send - så bliver den sendt med det samme og smidt i "Sendt post".

Men hvis jeg sender en mail uden at Outlook er åbent, så sender den det ikke før jeg har været inde og åbne selve Outlook, hvorefter der går lidt tid og så laver den selv en "send/modtag".

Den står til at arbejde online nede i højre hjørne.
Avatar billede jokkejensen Novice
03. oktober 2011 - 16:12 #6
Jeg starter outlook med windows, og kører den i system tray i stedet:

http://www.addictivetips.com/windows-tips/hide-outlook-2010-in-windows-7-taskbar-system-tray/

/J
Avatar billede MadsKJensen Nybegynder
16. marts 2012 - 07:20 #7
Beklager det sene svar - vi fik aldrig løst problemet med Outlook 2003.
Vi endte med at opgradere til 2010 i stedet, hvor det virkede fint.

Lukker spm.