Avatar billede hnteknik Novice
30. september 2011 - 10:55 Der er 1 løsning

Error trapping og recover fra "3043 - Disk or network error"

jeg har en app som deles mellem tre lande over CSC styret linier.
DK linien falder jævnligt ud med "3043 - Disk or network error" på programdelen som brugerne har installeret lokalt.

Problemet er, at programmet hænger og der skal trykkes 20-50 gange på popuppen med "Disk or network error" før prgrammet slipper og der kan genstartes.

Det ser ikke ud til at CSC har fundet den switch eller det kort som ligger og støjer på nettet, så jeg har forsøgt at trappe fejlen med nedenstående på den form, der altid er åben. Men det er ikke muligt at trappe fejlen. Er der noget, der har en brugbar løsning på at få lukket processen ned i det mindste. Jeg har bejder på at lave en killer til processen, da der er spærret for de almene admin processer.

Private Sub Form_Error(DataErr As Integer, Response As Integer)
If DataErr = 3043 Then ' "3043 - Disk or network error"
    Response = acDataErrContinue 'i dont want the message displayed by DB
    'MsgBox "Connection Failed, will try to restore..."
    MsgBox ("Connection To X Drive Failed, Ending XX now...Reopen when connections to X drive are back...")
    DoCmd.Quit
    'DoCmd.Close acForm, "FrmClient"
    'DoCmd.OpenForm "FrmClient"
Else
    Response = acDataErrDisplay

End If
End Sub
Avatar billede hnteknik Novice
16. oktober 2011 - 13:42 #1
Der syntes ikke at være en løsning på at fangr netværksproblemer. Lukker.