Avatar billede daphne Novice
29. september 2011 - 16:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fullrate trådløst internet

Efter vi er flyttet har vi fået opkobling til internettet hos Fullrate.

Vi havde nogen problemer i starten med at få sat modemet til, men har det p.t. kørende igennem vores tidligere trådløse router (en Linksys wireless), som ER sat sikkerhedsmæssigt op.

Men problemet er, at Fullrate modemet IKKE er sat på sikkerhed, selvom det kører igennem vores gamle router.

Lyder nok en smule Georg-Gearløs-agtigt den løsning vi har fundet frem til, men vil jo også gerne have det her til at fungere, så derfor vi lige er nødt til at spørge her i forum'et, om ikke der findes en ekspert, der kan klippe det tilpas ud i pap til at det er til at forstå for hvide mennesker, der ikke har et hak forstand på at sætte sådan noget dimmerværk op, så det virker.

På forhånd tak.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne

P.s. Jeg er opmærksom på, at jeg har spørgsmål, der p.t. ikke er lukket, MEN der mangler stadig et svar på dem.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
30. september 2011 - 15:19 #1
Først - hvorfor benytter i overhovedet linksys routeren? Skær den evt. fra og ring til Fullrate og få det til at virke.

Det kan nok ikke forklares i simpelt sprog hvordan en teknisk løsning skal laves ud fra denne beskrivelse. Kort fortalt skal du logge på fullrate modemet (routeren) og slå sikkerhed til eller trådløst fra.

Dummy løsningen er at skrue den trådløse antenne af - så vil andre sandsynligvis ikke kunne fange signalet.
Avatar billede daphne Novice
09. november 2011 - 14:11 #2
Venligst læg et svar her, så jeg kan få afsluttet spørgsmålet.

På forhånd tak.

Mvh.
Gitte Daphne
Avatar billede Andyboy Nybegynder
10. november 2011 - 23:56 #3
Here you go