Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
29. september 2011 - 13:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærm til gaming og grafisk arbejde - cirka 2000,-

Hej

Jeg er på udkig efter en ekstern skærm til min bærbar. Jeg har nogle krav til den:

- skal være velegnet til gaming samt grafisk arbejde
- 20-24"
- HDMI
- budget: cirka 2000
- gerne et flot design

Jeg håber, I kan hjælpe mig med at finde en god skærm. Forklar gerne hvorfor skærmen er god... så vidt jeg har hørt, skal en skærm til gaming have høj Hz og lav responstid, hvorimod en til grafisk arbejde skal have høj kontrast.

Tak på forhånd!

Med venlig hilsen
Christian
Avatar billede Cypern Nybegynder
29. september 2011 - 14:07 #1
Det vigtigste ved grafisk arbejde er at skærmen er kalibreret og dermed farveægte...men det kan du desværre ikke få for 2000kr.
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
29. september 2011 - 14:10 #2
Det skal jo ikke forstås sådan, at den skal være sindssygt godt til det, jeg arbejder jo ikke konstant med det. Den skal bare have et flot billede...

Men mht. det du siger, hvad skal man så give for det, og har du nogle eksempler på skærme med det?
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
29. september 2011 - 14:24 #3
Så vidt jeg kan læse mig til, betyder "at en skærm er kalibreret" blot at den er indstillet korrekt?
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
29. september 2011 - 14:31 #4
Jeg fandt den her, lige i kanten af mit budget. Men det kan gå.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4431333

- opfylder den ikke det hele? 2199 på Wupti. Er der nogle ulemper ved den?
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2011 - 12:03 #5
angående kalibrering er der INGEN skærme der er kalibreret ved levering .... for kalibreret i forhold til hvad?
sRGB, AdobeRGB eller specielt konfigureret Gråtoneovergange GRC4 f.eks?

Farver er subjektivt ... Desuden har man normalt forskellige ICC-profiler til, at vise farver under forskellige omstændigheder...

@Christian: jeg ville kigge lidt på ViewSonic eller Eizo ..
du kan også læse dig igennem en MASSE teste på www.flatpanels.dk
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
01. oktober 2011 - 18:41 #6
Tak for rådene juleulven, jeg endte med at bestille den her i går:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4431333