Avatar billede ranni Forsker
28. september 2011 - 22:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fast internet ?????????????????????

Hej.
Jeg har en nedgravet internet forbindelse med et stort firma, ordren lød på en 10 Mb forbindelse men firmaet kunne kun levere en 2xxx/512 (tror jeg, den hedder !! den laveste iflg. firmaet.)
Nu har jeg iflg. TDC hastighed test kunnet downloade med under 0,20 Mbit de sidste 48 timer ---- "normalt" ligger den kun omkring 0,40 Mbit.
Hvad kan jeg forlange af hastighed.

NB Jeg er handicapet og kan ikke tale og er afskåret for at ringe til "firmaet" men der er også masser af udtalelser,om at de ikke besvarer/tager telefonen.
Avatar billede Wally73 Mester
28. september 2011 - 22:28 #1
Det er desværre et af de store problemer i dagens Danmark.
TDC har forsyningspligt, men kun på en telefonlinje.
Det kan sagtens være at telefonlinjen kan leveres, men at internetlinjen over samme kobber i praksis er ubrugelig.
TDC er som sagt ikke forpligtiget til at sørge for at kobberen kan bruges til internet, så man er derfor tvunget til alternativer, så som mobilt bredbånd eller fiber.

Er man fræk så kan man måske også bestille 2 telefonlinjer, da det vil kræve ekstra kobber og når så den ekstre kobberen er der, så får man internet lagt på den og opsiger telefonlinjerne.
Problemet er her at man bliver bundet til ekstra linjer i en periode og der er ingen garanti for at den ekstra linje kan levere en ordentlig forbindelse heller
Avatar billede ranni Forsker
28. september 2011 - 23:06 #2
Hej wally.

Jeg ligger godt i et yderområde men ordren lød kun på en internet forbindelse men jeg blev tvunget til et (uvirksom)telf. nr. samtidig.
Hvad hastighed kan jeg forlange.

NB mobilnet er meget langsom her og falder meget tit helt ud.
Avatar billede Wally73 Mester
29. september 2011 - 11:08 #3
Kender desværre problemet.

Du har sådan set kun to muligheder.
Skift til fiber, hvilket kan være dyrt, men det sikrer dig den nye forbindelse, der virker.
Køb ved TDC og få dem til skriftligt at garantere dig en bestemt hastighed inden opsætningen, men her skal nok ikke nævnes noget om at du har problemer med hastigheden allerede.

TDC sidder på kobbernettet og har derfor lettere ved at give dig en ordentlig kobberlinje, da det er en investering til dem selv.
Avatar billede ranni Forsker
29. september 2011 - 11:54 #4
tak Wally.
Vil du sende et svar.

Fibernet er desværre 3 km. væk og da det her er sommerhus område, kommer fiber nok ikke nærmere.
Avatar billede ranni Forsker
01. oktober 2011 - 12:08 #5
Hej wally.
Jeg sendt en klage pr. mail og sørme!!!  2 dage efter et svar.
Tekniker ville se på problemet og wupti !!!
Ny er download 3 gange så "hurtig" som den på noget tidspunkt har været nemlig nu omkring 1,5 Mbit.

Vil sende et svar så jeg kan få lukket
Avatar billede ranni Forsker
05. oktober 2011 - 14:09 #6
wally
beklager men jeg lukker denne tråd.