Avatar billede zjat Nybegynder
28. september 2011 - 15:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

OpenVPN eller Proxy Qnap ts-219p

Hej Alle

Jeg vil gerne have lavet en proxy eller VPN via mit yousee internet. Jeg har en Qnap ts-219p, som der efter sigende skulle være muligt at sætte openVPN eller proxy op på.

Jeg vil gerne kunne tilgå mit hjems IP fra mit sommerhus (så sidder nogen inde med en lettere løsning, så må de endelig komme med den).

Problemet er at jeg ikke ved noget omkring netværk og er ret newbie når det gælder Qnap. Jeg har fundet en beta qpkg løsning til OpenVPN - men synes det er svært og gennemskue hvad man skal gøre.

Se link her:
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=231&t=35248

Er der mon nogen eksperter der kunne lave en god guide til hvad jeg skal gøre? Har prøvet at modificere ini filen og er i tvivl om jeg har fat i det rigtige!

Venligst
Zjat
Avatar billede Blueeyez Mester
28. september 2011 - 15:43 #1
Altså det du vil er at lave en VPN host der hvor serveren står, så du kan opnå adgang til filerne på den eller? O.o
Avatar billede moddi100 Seniormester
28. september 2011 - 16:17 #2
For mig lyder det som om, at du har fat i det forkerte. Ønsker du blot at tilgå din Qnap udefra og med hvilket formål?
Avatar billede zjat Nybegynder
28. september 2011 - 21:30 #3
I princippet ønsker jeg bare at kunne surfe på nettet via min egen IP. Vil dog også gerne have mulighed for at gøre mere (derfor jeg i første omgang gik efter OpenVPN)
Avatar billede Blueeyez Mester
28. september 2011 - 21:44 #4
#3 Som jeg forstår så vil du blot have internet adgang via dit hjemme netværk, men du vil have forbindelsen mellem dig og dit hjemme netværk krypteret, følgende kan lade sig gøre og kan gøres på måden som vises i guiden :)

Jeg kan dog ikke hjælpe meget mere, da jeg ikke selv er så erfaren på at ordne nas endnu..

Jeg mindes dog at hvis du vil have følgende sat op så må du IKKE have IPv6 aktiveret, hvis jeg husker korrekt sladrer den nemlig, men om det præcist er OpenVPN kan jeg ikke huske, men så ved du at der er en mulig sikkerhedsbrist..
Avatar billede zjat Nybegynder
16. november 2011 - 14:50 #5
jeg lukker