Avatar billede NielsErikP Mester
28. september 2011 - 01:41 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Indsætte en kolonne/Felt i eksisterende Tabel??

Hej..
Sidder med det problem at jeg gerne vil have sat en ekstra kolonne/Felt ind i en eksisterende Table... Gennem SQL'en i phpmyadmin... evt. også php kode.

Håber der er en der kan hjælpe!!

På forhånd tak!!
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2011 - 01:46 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2011 - 01:46 #2
Man kan uden tvivl ogsaa i PHPMyAdmin.
Avatar billede majbom Novice
28. september 2011 - 12:31 #3
under struktur-fanen i phpmyadmin (under den valgte tabel) kan du under listen med kolonner tilføje 1 eller flere felter
Avatar billede NielsErikP Mester
28. september 2011 - 22:23 #4
Hej...
Tusind tak for jeres hjælp...
Jeg brugte phpmyadmin, men kunne ikke lige finde ud af alle de værdier og attributter ved at tilføje et felt som du foreslår splazz.. Så jeg brugte fanen SQL i phpmyadmin... Men indsatte koden ALTER TABLE ADD COLUMN som Arne_V foreslog.. Det virkede.
Men må sige i begge hjalp, så læg venligst et svar begge to, så deler i goderne ;-)

Og igen tak for hjælpen :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2011 - 22:27 #5
svar
Avatar billede majbom Novice
28. september 2011 - 23:11 #6
kommer her...
Avatar billede majbom Novice
29. september 2011 - 06:28 #7
tfp :)