Avatar billede Nfrisch Nybegynder
25. september 2011 - 22:15 Der er 8 kommentarer

hvordan får jeg lavet min nye WD eksterne som er NTFS til FAT32?

Goddag, jeg har lige fået mig en WD 500g ekstern HDD, som jeg gerne vil have lavet til FAT32, i tilfælde af jeg en dag får lyst til at smide den til en PS3.

Jeg har prøvet at højreklikke på drevet, vælge formater og så kan jeg ellers kun vælge exFAT og NTFS, hvad kan jeg så gøre for at få FAT32? :)

Mvh Nicolai Henriksen
Avatar billede chalde Seniormester
25. september 2011 - 22:19 #1
Windows tillader ikke at store drev formateres som fat32.
Du kan bruge et 3. parts værktøj til det såsom Gparted.
Men vær opmærksom på begrænsningerne ved fat32. F.eks. maxstørrelse på 4gb for filstørrelser.
Avatar billede Nfrisch Nybegynder
25. september 2011 - 22:20 #2
Mange tak for hjælpen, er gparted nemt at arbejde med? gider ikke risikere at smadre det hele :P men skriv et svar, så får jeg awarded dine points :)
Avatar billede Nfrisch Nybegynder
25. september 2011 - 22:24 #3
hmmm, er der nogen der kender til et program der er lidt mere lige til? jeg tænker om partition magic kan gøre det for mig? :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2011 - 22:42 #4
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2011 - 23:25 #5
Enig i, at Paragon er udmærket, men hvis der ikke er nogen data, som skal gemmes, kan partitionerne bare slettes og nye oprettes med Fat32.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2011 - 23:32 #6
Ps. Når du nu gerne igen vil have hjælp, vil det være passende, at du lukker dine gamle spørgsmål.
Denne må du da have haft tid til at lukke. Oprettet søn. d. 08. marts 2009
Avatar billede jebo Novice
26. september 2011 - 02:16 #7
Jeg vil anbefale dig at benytte Partition Master fra www.easeus.com
Programmet er helt uproblematisk at benytte.
Avatar billede mbs- Nybegynder
16. juni 2012 - 11:34 #8
Som en anden gængs bruger skriver, så kan gparted gøre tricket. Det er gratis, og MEGET nemt at bruge.