Avatar billede RasmusBjoern Nybegynder
24. september 2011 - 11:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mobiltredbånd (USB) til internet og Linksys WRTG54G2 V1 til trådløs printer!

Hej Folks.

Har et problem,

Jeg har en Linksys router som ikke har noget internet i, men som jeg bruger som adgangspunkt mellem min Canon MG5200S Trådløs printer.

Og et Huawei USB modem fra Onfone.

Når Routeren er forbundet med computeren kan jeg ikke komme på internette gennem mit modem, først når forbindelsen er afbrudt sker der noget!

HJÆLP ! :P

Rasmus B.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2011 - 11:40 #1
på linksys flytter du adresseområdet fra 192.168.1.. til 192.168.2..
Avatar billede RasmusBjoern Nybegynder
24. september 2011 - 11:42 #2
På routeren hjemmeside eller på ip4 indstillingerne på selve netværkskortet!
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2011 - 12:17 #3
på routerens hjemmeside
Avatar billede RasmusBjoern Nybegynder
24. september 2011 - 12:31 #4
routeren og modemet har ikke samme gateway eller noget  andet til fælles. og syntes ikk det virker :/
Avatar billede RasmusBjoern Nybegynder
24. september 2011 - 12:34 #5
routeren og modemet har ikke samme gateway eller noget  andet til fælles. og syntes ikk det virker :/
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2011 - 12:50 #6
win7?
start modem og router, og gå til
Kontrolpanel - Netværks- og delingscenter
kan du oprette forbindelse?
Avatar billede RasmusBjoern Nybegynder
24. september 2011 - 13:00 #7
ja, det er win7.
Modem siger : Forbindelse oprettet
Router siger : Tilsluttet,
Programmet til at kører modemsforbindelsen i viser Upload men intet DL, .. er helt fortabt!
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2011 - 14:25 #8
et sidste forslag - router har aktiveret noget sikkerhed som der ikke er brug for, da den jo er lokal.
Prøv via router-hjemmesiden at slå alt mht portlukning og firewall fra.
Avatar billede RasmusBjoern Nybegynder
24. september 2011 - 14:28 #9
Prøver det lige senere, det er hos min svigerfar at problemet er.

Men skal nok lige melde tilbage, gider du smide et svar så du kan få point (:
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2011 - 15:31 #10
bare luk selv...
Avatar billede RasmusBjoern Nybegynder
02. oktober 2011 - 08:07 #11
Køber en 3G USB Router!