Avatar billede hersker_dk Nybegynder
21. september 2011 - 14:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Iphone musik afspilning

Jeg har lagt noget musik over på min Iphone - bla et album med diverse kunstner. Hvis jeg søger i albums, dukker albumet op x antal gange svarende til de antal numre der er på albumet, da Iphonen viser album/kunstner.
Er der nogen der ved om kan kan slå den visning fra, således at albumet kun fremkommer en gang? og man således kan afspille hele albumet uden at skulle vælge hver eneste kunstner og dermed hvert nummer.
Avatar billede Wally73 Mester
21. september 2011 - 14:31 #1
Det er tagget på dine numre den er gal med.
iPhone og praktisk talt alle andre afspillere viser albums efter album/albumkunster og ikke album/kunster.

Hvis du sætter dine sange til at have samme albumkunster, så vil de stå samlet.
De enkelte sange kan stadigvæk godt have deres normale kunstner i feltet kunstner.

Om så albumkunster skal være "Blandet", en liste med alle sangenes kunstnere eller noget helt trejde er op til dig. :)
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
22. september 2011 - 15:06 #2
Det er ikke tagget det er galt med. Albumet er ens - og da kunstnerne ikke er ens skal de selvfølgelig ikke bare hedde "diverse".
Jeg har også en Squeezebox - og den kan godt finde ud af kun at søge på albumet og ikke kun album/kunstner. Så medmindre at Iphone er dårligere til musikhåndtering bør den også kunne håndtere at man kan søge i album og ikke kun album/kunstner.
Avatar billede Wally73 Mester
22. september 2011 - 17:49 #3
Ok, det var måske lidt rodet forklaret.

Hver sang har 2 tagget 2 kunstner-feltere.
Et felt hedder bare kunstner og er selve kunstnere, der udfører det enkelte nummer.
Et andet felt hedder albumkunstner og er kunstneren for hele albummet.

Det er kun albumkunstner-feltet, der skal ændres, således at det afspejler dit album som helhed og ikke den enkelt sang.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
12. november 2011 - 16:36 #4
min løsning er at lave playlister per album (med blandede kunstnere)