Avatar billede ngr Praktikant
19. september 2011 - 23:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netværk på hotel virker ikke

Jeg sidder på et hotel i Tyskland med trådløst Internet, og det er lykkedes for mig at komme på 3-4 gange, men når jeg så skal i gang med at bruge det, så er jeg ikke på alligevel.
Jeg bad værten om at genstarte hans modem, og det hjalp tilsyneladende, men nu er den gal igen.
Hvis jeg klikker på "Netværksstatus og opgaver" viser den, at jeg er på. Det er jeg bare ikke.
Den har også et par gange vist, at der er kontakt mellem min pc og hotellets modem, men ikke videre ud i verden. Værten påstår, at han kan komme på nettet med sin private pc, men der er to forskellige forbindelser, jeg kan vælge imellem (det meste af tiden dog kun en) så kan et være den anden, han bruger med sin private pc?'
Så var jeg lige på og hentede 1 af to mail - og så var det slut.
Kan det skyldes, at mit værelse ligger på øverste etage - altså måske lang væk fra modem?
Eller at det er overbelastet, fordi mange gæster er på.
Hvad gør jeg?
Avatar billede tobrukDk Novice
19. september 2011 - 23:32 #1
Jeg tror det er intet med hvor mange gæster der er på nette , endnu jeg fik lavet password på mit net så fandt jeg hurtig ud af der var nogle små børn og alle mulig andre som sidder på mit prøve og hack sig ind på min computer men det kun de desværre ikke pga nogle ting m.v,

Jeg tro efter hvad jeg kan vide så er det nok pga dit værelse ligger på øverste etage, og måske dog også ligger langt væk fra modem!, men prøve snakke med ham om at i ikke kan holde nette slutte i 5minutter så mener jeg at ha fået vide af en ven, at så nulstiller det hele modem tror jeg mener er dog ikke helt sikkert på om det var noget i den stil han ment min ven :)

spørger lige hvis der er noget mere som du gerne vil vide?
Avatar billede ngr Praktikant
19. september 2011 - 23:38 #2
Er lige inde et øjeblik

Hvad mener du med: men prøve snakke med ham om at i ikke kan holde nette slutte i 5minutter

Kan ikke huske om jeg skrev, at der er meget dårligt signal (kun de to trin er grønne ud af fem)
Avatar billede ngr Praktikant
19. september 2011 - 23:39 #3
Nå,du mener slukket? Men hvorfor skulle det hjælpe?
Avatar billede ngr Praktikant
19. september 2011 - 23:40 #4
Men nu går det strygende. Så kan det vel ikke skyldes, at mit værelse ligger langt væk fra serveren?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
20. september 2011 - 06:48 #5
Hej..

Bruger du kode for at komme ind på nettet ?
(Hotel access point)

Der findes et hav af hackere som F.eks køre rundt i bil/booker et hotel værelse som nemt kan aflure/overvåger dine koder eller
se hvad du laver når der er tale om åben netværk(kodefri).
(De sender en "Packet Sniffer " ud).
Dvs. at når du kommunikere med hotel-modem så kopier de dinne oplysninger..

Du kan prøve at finde ud af om hvilket "Channel" dit hotel modem køre på og så sætte din computers netkort til at køre på samme channel og se hvor meget støj der er med dette program >>

INSSIDER.
Link :
http://www.metageek.net/?utm_campaign=Software&utm_medium=inssider2&utm_source=AboutForm

Download :
http://www.metageek.net/products/inssider
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
20. september 2011 - 07:28 #6
dinne = dine (O:
Avatar billede ngr Praktikant
02. november 2011 - 00:28 #7
aa
Avatar billede tobrukDk Novice
02. november 2011 - 07:49 #8
Jamen jeg har bare snakke med telenor en del gange og de siger til mig at jeg skal sluk det og det hjælper nogle gange.

Håber du fik noget af det som MichaelWJ-IT giv dig!
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
02. november 2011 - 14:23 #9
tobrukDk :)