Avatar billede Novice-1 Forsker
19. september 2011 - 22:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

( ½ ) Netværk -hvordan fjerner jeg det ? - og...

har Windows XP prof. med sp 3
Engang jeg var til kursus for efterhånden nogen tid siden
da forsøgte jeg forgæves at koble mig op til netværket på stedet

det lykkedes imidlertid ikke,
enten fordi jeg kludrede
eller måske fordi ruteren hjemme, en ZyXEL, er sat op til kun at kunne  være koblet op via ledning (noget med at trykke genstarts knappen ind i 1 - 2 sekunder)

men hver gang jeg starter siger computeren om trådløs forbindelse
at der ikke er oprettet forbindelse
men samtidig nævner den  navnet på det netværk som jeg i sin tid søgte at koble mig op til

man kunne i øvrigt det pågældende sted koble op på to måder, men hvornår at man skulle koble op på den ene og den anden måde fandt jeg  i øvrigt aldrig ud af.

på forhånd tak

novice-1
Avatar billede Blueeyez Mester
19. september 2011 - 22:36 #1
Du vil bruge trådløs internet frem for kabel kan jeg forstå :) Det kræver at du sætter din router op.. Er det en router du selv har købt eller fået med til dit internet?

Hvis det er vil jeg godt hjælpe dig via teamviewer da det er en del nemmere mht og sætte dig ind i det?
Avatar billede Novice-1 Forsker
19. september 2011 - 23:15 #2
Nej tværtimod, jeg elsker kabel *S*  --i første omgang!!!

Så i første omgang var det hvordan at jeg fik computeren til at holde op med hele tiden at fortælle mig at den ikke kunne finde det trådløse netværk
--og hvor jeg kan heller ikke finde ud af hvori opsætningen at jeg har givet navnet på det trådløse netværk som de havde der hvor jeg var på kursus.

I anden omgang ville jeg have været taknemmelig for hvis nogen kunne fortælle mig hvordan at jeg kobler op til trådløst netværk næste gang jeg skal på kursus.

og om det har nogen praktisk betydning
hvis computeren hjemmefra ( via ruteren, som før nævnt)
er sat op til at kører via  kabel eller trådløst.

Ruteren er leveret af Fullrate, så hjemme kan jeg umiddelbart kører såvel trådløst som via kabel, efter behag.

Jeg burde naturligvis havde oprettet to spørgsmål i stedet for eet,  sorry.

Ellers tak for tilbuddet!! Blueeyez, måske det bliver aktuelt en anden gang
Avatar billede Wally73 Mester
20. september 2011 - 03:13 #3
Ved ikke om jeg har forstået det helt med hvad du rent faktisk har forsøgt under opsætningen af dit netværk, men en oprydning er vist nødvendig.

Mine vedledninger herunder virker kun, hvis du benytter Windows XP's egne programmer til trådløse netkort og ikke eventuelle programmer fra prducenterne af netkort!

Oprydning.
Dobbeltklik på ikonet for trådløse netværk ved siden af uret.
Klik på knappen "Vis trådløse netværk"
Klik på punktet i venstre side for "Ændre rækkefølgen for foretrukne netværk"
I listen ses hvilke netværk du har sat op og om der skal ske opkobling til dem automatisk.
Slet dem, du ikke ønsker at bruge og tryk OK.

Tilslutning til nye netværk.
Dobbeltklik på ikonet for trådlæse netværk ved siden af uret.
Klik på knappen "Vis trådløse netværk"
Dobbeltklik på det netværk du ønsker at tilslutte til og udfyld de informationer der efterspørges herefter, f.eks. kodeord.
(Indtastes kodeordet forkert vil Windows XP typisk forsøge igen og igen at få en netværksadresse. I så fald slet netværket via guiden til oprydning herover og forsøg igen).
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 08:11 #4
har du været inde i routeren og givet dit netværk et navn og en kode

for at den kan finde dit netværk skal det være oprettet på den

du kan måske komme ind i den via 192.168.0.1 eller hvad kombinationen er på din router
f.eks
under wireless
kald den noget du altid kan huske bare ikke dit eget navn eller din kone elller børns - det er guf for en hacker

lad is sige du kalder stratosfære
nu sætter du kode på den og save

går ud af routeren

i løbet af meget kort tid kan du højre klikke på din trådløse internet forbindelse i systemtray og finde dit navn
stratosfære
indtaste din kode du lavede i routeren

nu kan du tage dit kabel ud og den skulle køre trådløst
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 08:12 #5
Avatar billede Novice-1 Forsker
20. september 2011 - 08:54 #6
til Vally 73
når jeg starter og genstarter computeren
så starter den med at sig,  luk  og så navnet
på det netværk som jeg forgæves søgte at koble op til
og det gælder såvel hjemme som i sommerhus

når jeg følger dine anvisninger til punkt og prikke, Vally73, så findes der ingen trådløse netværk
--jeg har ganske vist også -via ruteren- som før/ oprindelig beskrevet deaktiveret det trådløse

jeg vil senere, når jeg får tid, genaktiverer det trådløse og se om om jeg så kan finde det
-og måske slette det efter Vallys anvisninger

eller efter  nogle af i andres anvisninger
lige nu  sidder jeg i øvrigt i sommerhuset
og her skulle vist være kode
på netværket der knytter sig til vores Fullrate abonnement og Fullrates ruter.
Men jeg er bange for at ingen længere husker koden
--men det har vi hidtil ikke været så bekymret for
fordi vi selvhar koblet  os på via kabel

nu må jeg ud at arbejde!!
men tak -indtil videre
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 09:23 #7
du kan jo resette din fullrate router

skriv altid hvad den hedder

http://www.fullrate.dk/support/bredbaand/router/nulstilling/

du skal ind i din router og have lavet nye indstillinger DU kan huske - det er faktisk slet ikke så svært men kan selvfølgelig drille men kan en cykel ikke også det vewd rep.

i explorer hvis du bruger den skriver du følgende

192.168.0.1 og trykker enter
der skal du så skrive hvad dine koder er
navn og kode

har du gelemt det trykker du på reset knappen der holdes inde i 10 sekunder

nu er din adgang følgende

admin
password

gå ind under wirelss og skriv hvad du vil have det skal hedde i øverste felt

gorm f.eks

sæt den lidt længere ned påp den kodning du have den skal bruge -jeg bruger den stærkeste

sæt en kode på DU KAN HUSKE og tryk save og vent et øjeblik til vindue ligesom skifter

sluk browseren tag netledningen fra

højre klik på din trådløse internet forbindelse i systemtray nederste højre hjørne
vælg det du kaldte den  GORM
fjen hakket i skal altid og skriv den kode du i nederste felt i routeresn wirless du lige skrev med kabel på
så er din router trådløs
laver du en fejl sætter du bare kablet i igen og prøver forfra

m.v.h
Avatar billede Wally73 Mester
21. september 2011 - 10:13 #8
Dit problem er ser ret klart ud til at være lokaliseret på computeren.
Hvordan din router er sat op og om det trådløse netværk er aktiveret eller ej har ingen indflydelse på dit problem.

Det kan dog have indflydelse på dit problem, hvis det trådløse netværk er deaktiveret på din computer, enten via hardware, i form af en knap, eller via software, i form af et højreklik på den netværksforbindelse i kontrolpanelets netværksforbindelse.
Avatar billede Novice-1 Forsker
01. oktober 2011 - 12:28 #9
Nu har jeg  for nogle dage siden dels aktiveret
-og igen deaktiveret- netværket
via ruteren (genstart ind i 1½ sek)
men hvorvidt det er årsagen
-eller måske en grundig oprydning

i hvert fald er det ""hemmelige"" netværk forsvundet

senere tager jeg stilling  til evt point givning
-måske ikke fordi at i løste problemet
men fordi at i interesserede jer for sagen
Avatar billede Novice-1 Forsker
09. oktober 2011 - 00:52 #10
Til  treatmenice
                en anden dag vil jeg følge dine anvisninger
så jeg igen kan kører såvel trådløst som kabel på den ene adresse
--foreløbig går det ok via kabel

men jeg  vil gerne give point nu,
--så jeg med god samvittighed kan bede om hjælp en anden god gang
Avatar billede Novice-1 Forsker
09. oktober 2011 - 00:53 #11
--så hvis du lige skriver et "svar"
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2011 - 07:55 #12
ok
Avatar billede Novice-1 Forsker
08. december 2011 - 13:16 #13
jeg er endt med en løsning:
computer
computernavn
arbejdsgruppe
og så har jeg omdøbt den  -uden adgangskode eller nogen ting
er ændret
og så har den ikke siden villet koble sig op til et -ikke eksisterende- netværk
-men egentlig kunne jeg  jo blot  have  slettet netværket i stedet for omdøbe det -i hvert fald så længe jeg er koblet op via ledning
--sikkert også  alligevel